Jak wybrać słodkie mandarynki bez pestek? Wskazówki, które pomogą odróżnić słodkie i soczyste od tych kwaśnych z dużą liczbą pestek

Agata Siemiaszko
Agata Siemiaszko
Lubisz jeść mandarynki, ale nie wiesz, jak wybrać te najsłodsze? Sprawdź, czym kierować się podczas zakupu tych cytrusów.
Lubisz jeść mandarynki, ale nie wiesz, jak wybrać te najsłodsze? Sprawdź, czym kierować się podczas zakupu tych cytrusów. Teona Swift/Pexels.com
Mandarynki są znakomitym źródłem witaminy C, która jako silny przeciwutleniacz chroni komórki i tkanki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Owoce te mają niski indeks glikemiczny i mogą wspierać odchudzanie. Ich smak zależeć będzie od odmiany, kraju pochodzenia oraz zawartości soku owocowego. Sprawdź, czym kierować się podczas zakupu mandarynek.

Spis treści

Właściwości zdrowotne mandarynek

Mandarynki (Citrus reticulata), podobnie jak większość owoców cytrusowych najchętniej spożywane są w okresie jesienno-zimowym.

Najsmaczniejszą częścią jadalną mandarynki jest miąższ, jednak zastosowanie znajdują również liście i skórki. W liściach są znaczne ilości limonenu – substancji eterycznej wykorzystywanej do produkcji olejków eterycznych.

Sprawdź również: Kto nie powinien jeść mandarynek? Przy tych schorzeniach należy ich unikać

Jedna mandarynka bez skórki waży ok. 60 g i zawiera ok. 45 kcal. Dodatkowo ten owoc jest źródłem 0,81 g białka oraz 13,34 g węglowodanów. Mimo sporej zawartości cukru (10,58 g na 100 g) ich indeks glikemiczny jest niski, dzięki czemu osoby z cukrzycą mogą bezpiecznie spożywać umiarkowane ilości tego owocu.

W mandarynkach zawarte są spore ilości witaminy C (26,7 mg na 100 g), która jest silnym antyoksydantem i chroni komórki organizmu przed szkodliwym działaniem wolnych rodników tlenowych.

Dzięki witaminie C spożywanie mandarynek dodatkowo korzystnie wpływa na stan skóry, wyrównuje jej koloryt oraz zmniejsza widoczność przebarwień.

Natomiast kwas foliowy (16 ug na 100 g owocu) normalizuje stężenie homocysteiny, czyli aminokwasu odpowiadającego za powstawanie stanu zapalnego w tkance mózgu. Spożywanie mandarynek zmniejsza jego stężenie, a tym samym obniża ryzyko wystąpienia udaru mózgu.

Dowiedz się więcej: Jak przygotować nalewkę mandarynkową? Sprawdź prosty przepis

Po czym poznać, że mandarynki są słodkie?

Należy pamiętać, aby przed spożyciem mandarynek dokładnie umyć skórkę, ponieważ na jej powierzchni znajdują się znaczne ilości substancji konserwujących, użytych w celu zapobiegania powstawania pleśni podczas transportu. W galerii podpowiadamy, po jak odróżnić słodkie mandarynki od tych kwaśnych.

Sprawdź, jak wybrać słodkie mandarynki

Dodaj firmę Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Jak wybrać słodkie mandarynki bez pestek? Wskazówki, które pomogą odróżnić słodkie i soczyste od tych kwaśnych z dużą liczbą pestek - Strona Zdrowia

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Brednie. NIE WIESZ W TO!
Wróć na i.pl Portal i.pl