Platforma ABSL tech lab będzie łowić młode firmy technologiczne i kojarzyć je z korporacjami

Kazimierz Sikorski
materiały prasowe
Rysuje się wielka szansa dla młodych firm technologicznych, które zyskają możliwość współpracy z korporacjami. Jest to możliwe dzięki platformie ABSL tech lab.

Rusza otwarta platforma ABSL tech lab, która będzie kojarzyć młode firmy technologiczne z korporacjami.

To inicjatywa Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), wiodącej organizacji reprezentującej sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Zrzesza on ponad 200 największych firm, zaś jego celem jest wyznaczanie standardów i kierunków rozwoju branży, w której zatrudnionych jest ponad 350 tys. osób.

ABSL reprezentuje: centra usług wspólnych (Shared Service Centers, SSC), outsourcingu procesów biznesowych (Business Process Outsourcing, BPO), outsourcingu IT (Information Technology Outsourcing, ITO) oraz centra badawczo-rozwojowe (Research&Development, R&D).

Wśród członków są się takie firmy, jak CITI, Accenture, Amazon, Procter & Gamble, Arvato, Capgemini, Carlsberg, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, Infosys, JLL, Kimberly Clark, Luxoft, MAN, Nokia, PwC, Shell, Toyota, czy UBS.

Wcześniej ABSL organizował największe w Polsce konkursy w sektorze nowoczesnych usług biznesowych dla innowatorów i start-upów - ABSL Start-Up Challenge.

Podczas czterech edycji blisko 200 start-upów zaprezentowało swoje produkty i usługi polskim i międzynarodowym korporacjom. Konkursy wyłaniały start-upy gotowe do nawiązania komercyjnej współpracy z partnerami ABSL Start-Up Challenge i członkami ABSL.

W tym roku zmieniono jednak formułę i nadszedł czas otwartej platformy, a ABSL tech lab jest kontynuacją ABSL Start-Up Challenge.

-Zrobiliśmy to, bo taką potrzebę zgłaszał rynek. Korporacje szukają partnerów, którzy są w stanie zapewnić konkretne rozwiązania wyzwań rynkowych. Zaś młode firmy technologiczne mają ograniczony dostęp do decydentów w korporacjach. Odwołano lub ograniczono zakres wielu wydarzeń, podczas których prezentowały swój potencjał i zdobywały partnerów - mówi Janusz Dziurzyński, wiceprezydent ABSL. My jesteśmy pośrednikiem, pokazujemy potrzeby korporacji, na które mają szansę odpowiedzieć firmy technologiczne.

Dziurzyński dodaje, że dla firm, które myślą o związaniu się z jakąś korporacją na długi czas udział w platformie oznacza większe korzyści niż jednostkowa nagroda za udział w konkursie i może być początkiem długoterminowej współpracy z partnerami projektu - P&G czy CITI.

Jednocześnie Janusz Dziurzyński zapewnia, że nadal interesuje się losem i śledzi rozwój firm, które były finalistami lub laureatami konkursów.

Przypomina, że wśród nagrodzonych była firma Simpoter, która wykorzystuje sztuczną inteligencję i szeroki zakres danych rynkowych do wspierania procesów sprzedaży. Narzędzie analityczne Simporter pozwala przewidzieć proces sprzedaży, poprzez analizę danych sprzedażowych oraz zainteresowanie produktami wygenerowane na Social Mediach.

Finalistą ABSL Start Up Challenge 2017 była firma TakeTask. Stworzyła ona aplikację, która płaci swoim użytkownikom za wykonanie prostych zadań, takich jak np. sprawdzenie ceny w lokalnym sklepie osiedlowym. W tym roku firma TakeTask przygotowała aplikację, wykorzystaną przez polski rząd w walce z koronawirusem.

Nagrodzoną była również Veturai, firma, która opracowała program do wizualnego rozpoznawania potencjalnych klientów, dzięki czemu może na bieżąco dostosowywać do nich treści reklamowe i tym samym znacząco zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych.

Teraz nadszedł czas na platformę, która dla chętnych oznacza konieczność przejścia kilku etapów. Proces zaczyna się od rejestracji na platformie, gdzie korporacje zgłaszają swoje potrzeby. Potem dokonywana jest wstępna selekcja pod kątem wartości przedstawianych pomysłów. Następnie ocenia się praktyczną wykonalność pomysłu i jego model biznesowy.

-Oceną propozycji biznesowych zajmują się najlepsi eksperci, bezstronni specjaliści, nie tylko z Polski. Gwarantuje to wybór najlepszych, młodych firm technologicznych, dla których droga do wielkiego biznesu stoi otworem – mówi Janusz Dziurzyński.

Dodajmy też, że uczestnik może liczyć na wsparcie, które obejmuje warsztaty, spotkania oraz analizę jego informacji, co może zwiększyć prawdopodobieństwo współpracy komercyjnej z daną korporacją.

Dzisiaj na technologiczne usprawnienia czeka przede wszystkim logistyka i szeroko pojęta sprzedaż, marketing oraz HR. Otwarta platforma ABSL tech lab, skraca proces. Rozwiązania są tworzone pod bardzo konkretne potrzeby zgłaszane przez firmy. Jest więc szansa, na stosunkowo szybkie wdrożenia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy nieświadomi zagrożeń związanych z AI

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl