W Dzień Gier Planszowych nie zagrać to grzech. Pokochasz te planszówki! To najlepsze gry planszowe dla dwóch osób i nie tylko

1/11

Poznaj świetne planszówki, które idealnie nadają się do gry w dwie osoby. Większość z nich sprawdzi się również w większym gronie. Na kolejnych slajdach znajdziesz nasz subiektywny wybór gier planszowych, w które warto zagrać.

 Benjavisa/gettyimages.com

2/11

Neuroshima Hex 3.0

Neuroshima Hex 3.0

O co chodzi?
Neuroshima Hex 3.0 przenosi nas do postapokaliptycznego świata, w którym każdy z graczy dostaje w dowodzenie jedną z armii. Każda armia to 35 żetonów jednostek i akcji specjalnych, które wykłada się na heksagonalnej planszy. Cel? Pokonać armię przeciwnika!

Liczba graczy: 2 – 4 osoby
Wiek graczy: od 10 lat
Czas gry: ok. 45 – 90 minut
Cena sugerowana: 134,90 zł




 

3/11

Terraformacja Marsa

Terraformacja Marsa

O co chodzi?
Przenosimy się o kilkaset lat do przodu. Trwa ekspansja ludzkości w Układzie Słonecznym, a na Marsie istnieje już kilka niewielkich kolonii. By na Marsie mogło żyć więcej ludzi, trzeba dostosować do tego środowisko planety. W grze kontrolujesz jedną z korporacji, prowadzącą inwestycje, zmierzające do terraformacji. Celem gry jest osiągnięcie na Marsie odpowiedniej ilości tlenu, oceanów i wysokości temperatury, które umożliwią życie ludzi na Marsie. Wygrywa gracz, którego korporacja będzie miała w to największy wkład.

Liczba graczy: 1 – 5 osób
Wiek graczy: od 12 lat
Czas gry: ok. 90 – 120 minut
Cena sugerowana: 169,95 zł




 

4/11

Kingdomino

Kingdomino

O co chodzi?
Grę w domino znają wszyscy, a Kingdomino to nowe, ciekawe wydanie tej klasyki. W grze budujemy wokół swojego zamku królestwo, korzystając z kolorowych kafli, które muszą do siebie pasować jedną z części. Wygrywa gracz, którego królestwo da mu najwięcej punktów.

Liczba graczy: 2 – 4 osoby
Wiek graczy: od 8 lat
Czas gry: ok. 20 minut
Cena sugerowana: 99,95 zł




 

5/11

Wsiąść do pociągu: Europa

Wsiąść do pociągu: Europa

O co chodzi?
W grze budujemy połączenia kolejowe pomiędzy europejskimi miastami, zgodnie z zadaniami, które otrzymujemy na biletach. Trasy budujemy na mapie Europy z wagoników, ale każdy odcinek może zająć tylko jeden gracz! Proste zasady pozwalają łatwo wciągnąć się w nią młodszym i starszym. To idealna gra na początek z planszówkami.

Liczba graczy: 2 – 5 osób
Wiek graczy: od 8 lat
Czas gry: ok. 60 – 90 minut
Cena sugerowana: 169,95 zł




 

6/11

Carcassonne

Carcassonne

O co chodzi?
Za każdym razem plansza wygląda inaczej, bo tworzą ją gracze z losowo wyciąganych elementów. Tak powstają drogi, zamki, rzeki i łąki, a im bardziej atrakcyjny obiekt, tym lepiej przejąć nad nim kontrolę – w końcu to cenne punkty, a wygrywa ten, kto ma ich najwięcej, gdy skończą się żetony.

Liczba graczy: 2 – 5 osób
Wiek graczy: od 7 lat
Czas gry: ok. 30 – 45 minut
Cena sugerowana: 104,95 zł




 

7/11

Karmaka

Karmaka

O co chodzi?
W tej strategicznej grze karcianej wspinasz się po szczeblach Karmicznej Drabiny. Na początku jesteś żuczkiem, ale dążysz do najwyższej formy bytu – w końcu to da ci wygraną. Możesz to osiągnąć dobrymi lub złymi czynami, ale… karma zawsze wraca i twój przeciwnik może użyć przeciw tobie kartę, którą wcześniej mu zaszkodziłeś.

Liczba graczy: 2 – 4 osoby
Wiek graczy: od 13 lat
Czas gry: ok. 25 – 60 minut
Cena sugerowana: 64,95 zł




 

8/11

Szarlatani z Pasikurowic

Szarlatani z Pasikurowic

O co chodzi?
Każdy gracz wciela się w szarlatana i gotuje w swoim kociołku eliksir tak długo, aż uzna, że jest gotowy. Nie można jednak przegapić momentu, w którym przesadzi się ze składnikami i eliksir wybuchnie! Warzone eliksiry pozwalają zdobywać punkty i monety, za które można kupować składniki do coraz lepszych eliksirów. Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów po dziewięciu rundach.

Liczba graczy: 2 – 4 osoby
Wiek graczy: od 10 lat
Czas gry: ok. 45 minut
Cena sugerowana: 139,95 zł




 

9/11

7 cudów świata: Pojedynek

7 cudów świata: Pojedynek

O co chodzi?
W tej dwuosobowej grze karcianej zmierzamy – a jakże – do zwycięstwa, do którego mamy kilka dróg. Z naszym przeciwnikiem rywalizujemy o karty różnych budowli – z jednej strony powinniśmy dobierać dla siebie te najbardziej korzystne, z drugiej strony, utrudniać przeciwnikowi dostęp do nich.

Liczba graczy: 2 osoby
Wiek graczy: od 10 lat
Czas gry: ok. 30 minut
Cena sugerowana: 109,95 zł




 

10/11

Rój

Rój

O co chodzi?
W tej logicznej grze twoim celem jest otoczenie królowej przeciwnika. Do tego celu masz 11 płytek, na których przedstawionych jest 5 różnych owadów. Niech cię nie zwiedzie prostota tego opisu! W 2006 roku MENSA uznała Rój za najlepszą grę umysłową.

Liczba graczy: 2 osoby
Wiek graczy: od 9 lat
Czas gry: ok. 10 – 30 minut
Cena sugerowana: 89,95 zł




 

11/11

Szczęść Boże

Szczęść Boże

O co chodzi?
Witajcie na Śląsku. W grze wcielasz się we właściciela kopalni – wygrywa ten, kto zbierze najwięcej punktów. Punkty zyskasz pozyskując i realizując zamówienia na dostawę węgla, a by to robić, musisz sprawnie zarządzać produkcją wagoników, pracą górników i wydobywaniem urobku.

Liczba graczy: 2 – 4 osoby
Wiek graczy: od 10 lat
Czas gry: ok. 60 – 75 minut
Cena sugerowana: 139 zł




 

Najnowsze wiadomości