Droga Augustów Białystok, czyli dk8
Natężenie ruchu
Kluczowym argumentem jest natężenie ruchu pojazdów na Drodze Krajowej nr 8 w porównaniu do Drogi Krajowej nr 65. Po DK nr 8 porusza się blisko cztery razy więcej pojazdów ciężarowych i ponad 50% więcej pojazdów ogółem niż po DK 65. Tiry stały się prawdziwą zmorą mieszkańców naszych terenów. To właśnie za sprawą ruchu ciężkich maszyn mieszkańcy północnej części województwa podlaskiego nie mogą w pełni bezpiecznie podróżować Drogą Krajową nr 8.
Krótkie przejście przez Biebrzę
Droga w popieranym przez nas wariancie będzie przecinała Dolinę Biebrzy w najwęższym miejscu - w okolicach Sztabina przeprawa drogowa najmniej ingeruje w koryto rzeki. Z kolei budowa alternatywnej wersji drogi oznaczałaby kilku lub nawet kilkunastokrotnie szersze przecięcie doliny Biebrzy w okolicy Osowca. Biebrzański Park Narodowy i jego przyroda, to nasze potężne dziedzictwo, które zobowiązani jesteśmy chronić, między innymi poprzez wybór najmniej ingerujących w przyrodę wariantów rozwoju sieci drogowej.
Decyzje środowiskowe
Dla obwodnic Suchowoli i Sztabina, a także dla przebiegu Drogi Krajowej nr 8 pomiędzy Dobrzyniewem a Knyszynem oraz Knyszynem a Korycinem są już wydane odpowiednie decyzje środowiskowe. To znacznie skraca czas realizacji.