5/9
Za wcześnie,  aby wypowiadać się na temat długotrwałej...
fot. Pomorska.pl

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]

Za wcześnie, aby wypowiadać się na temat długotrwałej zmiany postaw klientów - uważają w Carrefourze. - Zauważyliśmy jednak, że klienci chętniej korzystają z siatek wielokrotnego użytku.

6/9
- Sprzedaż najtańszych foliówek zmniejszyła się o jedną...
fot. Pomorska.pl

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]

- Sprzedaż najtańszych foliówek zmniejszyła się o jedną trzecią, jeśli porównamy pierwszy kwartał roku 2018 i 2017 - dodaje Michał Sikora z biura prasowego Tesco. - Równocześnie widać większe zainteresowanie klientów torbami wielokrotnego użytku - tu widzimy niemal 20 proc. wzrost sprzedaży w analogicznym okresie, przy czym zainteresowanie klientów może wynikać w części poszerzonej oferty tychże toreb wprowadzonej latem minionego roku.

7/9
- W styczniu tego roku w porównaniu do stycznia 2017...
fot. Pomorska.pl

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]

- W styczniu tego roku w porównaniu do stycznia 2017 sprzedaliśmy nieznacznie mniej foliówek - odpowiedziała zaś Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidla. - Jednak po niespełna pięciu miesiącach od zmiany cen ciężko jest zadeklarować jednoznaczną tendencję w tym kierunku.

8/9
Tyle informacje z sieci (nie wszystkie nam odpisały), a co...
fot. Pomorska.pl

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]

Tyle informacje z sieci (nie wszystkie nam odpisały), a co wynika z badań?

Przeprowadziły je firmy Payback i Nielsen. Doprowadziło to do zmiany przyzwyczajeń 29 proc. konsumentów - o tych badaniach pisze m.in. portal innpoland.pl. Mowa tu o osobach, które zaczęły zabierać ze sobą torby wielorazowego użytku, czyli zachowywały się zgodnie z intencją ustawodawcy. Jednak połowa badanych nie była w stanie powiedzieć, ile kosztują reklamówki po doliczeniu do nich opłaty recyklingowej. Dla 81 proc. respondentów cena nie miała zresztą żadnego znaczenia, co pokazuje, że podniesienie jej o kilkadziesiąt groszy nie wywarło żadnego psychologicznego efektu. Na razie tylko jedna trzecia Polaków zmieniła swoje nawyki zakupowe przez wprowadzenie płatnych reklamówek, ale to się zmienia.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Takie mają być emerytury w czerwcu 2024 - oto wyliczenia. Mamy stawki po waloryzacji

Takie mają być emerytury w czerwcu 2024 - oto wyliczenia. Mamy stawki po waloryzacji

Parkrun Toruń 402. Piąta setka rozwija się w lesie na Skarpie - zobaczcie zdjęcia

Parkrun Toruń 402. Piąta setka rozwija się w lesie na Skarpie - zobaczcie zdjęcia

Kolorowo i pięknie! "Koncert Wiedeński" Orkiestry Księżniczek w Grudziądzu. Zdjęcia

Kolorowo i pięknie! "Koncert Wiedeński" Orkiestry Księżniczek w Grudziądzu. Zdjęcia

Zobacz również

Opłata za spacer wokół tężni w Ciechocinku 2024. Jest znów drożej - zobacz więcej

GORĄCY TEMAT
Opłata za spacer wokół tężni w Ciechocinku 2024. Jest znów drożej - zobacz więcej

Kolorowo i pięknie! "Koncert Wiedeński" Orkiestry Księżniczek w Grudziądzu. Zdjęcia

Kolorowo i pięknie! "Koncert Wiedeński" Orkiestry Księżniczek w Grudziądzu. Zdjęcia