Rewolucja na AOW. Każde przekroczenie prędkości będzie karane mandatem
Na całym odcinku autostradowej obwodnicy Wrocławia przebiegającym przez teren miasta ma zostać wprowadzony odcinkowy pomiar prędkości - ustalił portal GazetaWroclawska.pl. Trwają w tej sprawie uzgodnienia między zarządcą obwodnicy, czyli Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, a Inspekcją Transportu Drogowego.
Czytaj więcej na kolejnych slajdach, posługując się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.
Kontrola na całym wrocławskim odcinku
Każde przekroczenie dozwolonej prędkości na całej AOW będzie karane mandatem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza autostradową obwodnicą Wrocławia, od początku września rozmawia z Inspekcją Transportu Drogowego o instalacji urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości. Urządzenia takie miałby kontrolować prędkość na drodze A8 na całym odcinku przebiegającym w graniach miasta.
Czytaj więcej na kolejnych slajdach, posługując się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.
Odcinkowy pomiar prędkości na AOW
GDDKiA jest przekonana, że odcinkowy pomiar prędkości, jako narzędzie bardzo skuteczne w dyscyplinowaniu kierowców, pozwoli zmniejszyć prędkość poruszających się AOW samochodów. Ograniczenie na tej drodze wynosi 140 km/h dla aut osobowych i 80 km/h dla ciężarówek.
Czytaj więcej na kolejnych slajdach, posługując się klawiszami strzałek, myszką lub gestami.
Radar wyliczy średnią prędkość
Odcinkowy pomiar prędkości to system, który robi zdjęcia wszystkim samochodom na początku i końcu kontrolowanego odcinka. Na tej podstawie obliczana jest średnia prędkość przejazdu. Jeśli jest ona wyższa niż prędkość dozwolona na tej drodze, system rozpoznaje numery rejestracyjne i kierowca otrzymuje mandat. Urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości działają całą dobę, a przy ograniczonej widoczności do rozpoznawania samochodów używana jest podczerwień.
Podobny system od lat działa w Lubinie. Wkrótce ma zostać wprowadzony także na autostradzie A4.