Rozbudowa autostrady A4. Te warianty trasy Wrocław - Legnica - Krzyżowa analizują (ZOBACZ MAPY)
Decydują się losy najważniejszej drogi w naszym regionie i jednej z najważniejszych w Polsce. Autostrada A4 musi zostać rozbudowana, bo w ciągu najbliższych kilku, kilkunastu lat nie będzie w stanie przyjąć rosnącego wciąż ruchu tranzytowego. Do tej pory była już mowa o trzech wariantach rozbudowy A4 i tutaj nic się nie zmienia. Wiemy natomiast już nieco więcej dzięki dokładnym mapom ewentualnego przebiegu, na których przedstawiono warianty tzw. korytarzy, w których ma przebiegać nowa droga. Sprawdź szczegóły na kolejnych slajdach. Zobacz czy autostrada A4 nie poprowadzi teraz bliżej Twojej miejscowości.
PRZEJDŹ DO KOLEJNYCH SLAJDÓW - CZYTAJ WIĘCEJ, ZOBACZ SZCZEGÓŁOWE MAPY I WARIANTY PRZEBIEGU PRZEBUDOWANEJ A4. PORUSZAJ SIĘ PO GALERII PRZY POMOCY STRZAŁEK, MYSZKI LUB GESTÓW NA TELEFONIE
Trzy warianty wciąż aktualne, konkrety powinniśmy poznać już wkrótce
Przypomnijmy, że w maju 2019 roku została podpisana umowa na wykonanie tzw. analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej wraz ze Studium Korytarzowym rozbudowy/budowy autostrady A4 na ok. 110 kilometrowym odcinku istniejącej autostrady od Wrocławia (granica województwa) do Krzyżowej.
Dokumentację zrealizuje firma WYG International Sp. z o.o. z Warszawy. Wartość umowy to ok. 1,7 mln zł, a wykonawca na realizację zadania ma 270 dni od dnia podpisania umowy. Czyli dokumentacja powinna być gotowa w lutym tego roku.
Jak na razie w grę wciąż wchodzą trzy wspominane wcześniej warianty:
Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);
Wariant 2 – Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;
Wariant 3 – Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.
Tymczasem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych udostępniła mapy z konkretnymi przebiegami wariantów, które są analizowane przez specjalistów. Najciekawszy i najbardziej przełomowy jest wariant 3, który zakłada budowę zupełnie nowej drogi na południe od istniejącej dziś A4. Zobaczcie jak wygląda to na mapach.
PRZEJDŹ DO KOLEJNYCH SLAJDÓW - ZOBACZ SZCZEGÓŁOWE MAPY I WARIANTY PRZEBIEGU PRZEBUDOWANEJ A4. PORUSZAJ SIĘ PO GALERII PRZY POMOCY STRZAŁEK, MYSZKI LUB GESTÓW NA TELEFONIE
Przebudowa A4 - przebieg korytarzy w ramach wariantów 1 i 2 (od wschodu na zachód)
Wariant 1 przewiduje rozbudowę autostrady dokładnie w obecnym śladzie przebiegu tej drogi - przez Bielany Wrocławskie.
Wariant 2 przewiduje odejście nowej A4 od obecnej drogi jeszcze przed węzłem Wrocław Wschód - patrząc od strony Opola. Miałby tam powstać nowy węzeł Stary Śleszów. Nowa A4 wracałaby do starego przebiegu na wysokości Legnicy - na nowym węźle Legnica Wschód.
Na tym zupełnie nowym odcinku od Wrocławia do Legnicy proponuje się kilka wariantów przebiegu oznaczonych kolorami: fioletowym, pomarańczowym i niebieskim oraz warianty przebiegu oznaczone kolorem szarym.
Korytarz fioletowy prowadzi najbliżej obecnej A4 i wraca do dzisiejszej autostrady już na wysokości węzła Kostomłoty.
Pozostałe dwa warianty (niebieski i pomarańczowy) prowadzą już nowym śladem do Legnicy. Jednak wariant niebieski sięga bardzo daleko na południe - aż do Świdnicy i planuje utworzenie węzła o takie nazwie w okolicach Piotrowic Świdnickich.
Przebudowa A4 - przebieg korytarzy w ramach wariantów 1 i 2 (od wschodu na zachód)
Wariant 1 przewiduje rozbudowę autostrady dokładnie w obecnym śladzie przebiegu tej drogi - przez Bielany Wrocławskie.
Wariant 2 przewiduje odejście nowej A4 od obecnej drogi jeszcze przed węzłem Wrocław Wschód - patrząc od strony Opola. Miałby tam powstać nowy węzeł Stary Śleszów. Nowa A4 wracałaby do starego przebiegu na wysokości Legnicy - na nowym węźle Legnica Wschód.
Na tym zupełnie nowym odcinku od Wrocławia do Legnicy proponuje się kilka wariantów przebiegu oznaczonych kolorami: fioletowym, pomarańczowym i niebieskim oraz warianty przebiegu oznaczone kolorem szarym.
Korytarz fioletowy prowadzi najbliżej obecnej A4 i wraca do dzisiejszej autostrady już na wysokości węzła Kostomłoty.
Pozostałe dwa warianty (niebieski i pomarańczowy) prowadzą już nowym śladem do Legnicy. Jednak wariant niebieski sięga bardzo daleko na południe - aż do Świdnicy i planuje utworzenie węzła o takie nazwie w okolicach Piotrowic Świdnickich.