9 z 11
Cena? 0,99 zł...
fot. Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań/PEXELS

Cena? 0,99 zł

Na pewno zwróciliście uwagę, że ceny w sklepach często kończą się na 99. Po co? W naszej głowie produkt wart 5,99 zł będziemy interpretować jako produkt kosztujący 5 złotych, choć w rzeczywistości kosztuje niemal złotówkę więcej. Wrzućmy do koszyka kilkanaście takich rzeczy i już robi się z tego całkiem spora kwota. Jeśli chcesz robić świadome zakupy, zaokrąglaj cenę do góry.

10 z 11
Produkty pierwszej potrzeby na końcu sklepu...
fot. Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań/PEXELS

Produkty pierwszej potrzeby na końcu sklepu

To nie przypadek, że np. pieczywo znajduje się niemal na samym końcu sklepu. To celowy zabieg, który sprawia, że zanim dotrzesz do produktu po który w rzeczywistości przyszedłeś, natkniesz się na kilkanaście innych, z których część z pewnością wyląduje w twoim koszyku.

11 z 11
Towar na poziomie wzroku...
fot. Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań/PEXELS

Towar na poziomie wzroku

Zasada jest prosta, produkt w wyższej cenie, zawsze będzie wyżej na półce. To wszystko dlatego, że konsument chętniej kupi coś, co jest na wysokości jego wzroku. Chcesz zaoszczędzić? Zacznij zwracać uwagę na to, co leży na dolnej półce.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Zobacz również

Najdłużej kwitnące krzewy. Ozdobią ogród od lata do zimy

Najdłużej kwitnące krzewy. Ozdobią ogród od lata do zimy

To była dobra reklama dla kurortu pod Górą Parkową. Średnio 1,6 mln widzów

To była dobra reklama dla kurortu pod Górą Parkową. Średnio 1,6 mln widzów

Polecamy

Handlarze narkotyków udawali smakoszy chipsów. Pod paczkami był ukryty milion koron

Handlarze narkotyków udawali smakoszy chipsów. Pod paczkami był ukryty milion koron

Cenne znalezisko w Trzebini. Ślad po filii niemieckiego obozu Auschwitz-Birkenau

Cenne znalezisko w Trzebini. Ślad po filii niemieckiego obozu Auschwitz-Birkenau

To była dobra reklama dla kurortu pod Górą Parkową. Średnio 1,6 mln widzów

To była dobra reklama dla kurortu pod Górą Parkową. Średnio 1,6 mln widzów