Pilski ciąg drogi S11
Do 2033 roku mieszkańcy Wielkopolski powinni mieć możliwość zdecydowanie szybszego przemieszczenia się w kierunku Morza Bałtyckiego. Ma to związek z szeroko zakrojoną przebudową drogi S11.
W ciągu 10 lat gotowy powinien być zarówno odcinek z Poznania do Piły, jak i z Piły na północ, poza granice województwa. Droga szybkiego ruchu ma prowadzić przez Szczecinek do Bobolic, skąd nad Bałtyk jest już bardzo blisko.
Obwodnica Obornik
Jedną z kluczowych inwestycji w ciągu S11 będzie obwodnica Obornik (13,7 km), która jest inwestycją priorytetową. Droga pozwalająca na ominięcie wielkopolskiego miasta ma powstać jako pierwsza, później łącząc się z obwodnicą Poznania (dodatkowy odcinek liczący 9 km).
Obwodnica Ujścia
Choć obecnie w Ujściu, czyli jednym z miast powodującym korki na DK11, rozpoczęła się przebudowa mostów nad Gwdą i Notecią, docelowo miejscowość także ma zostać minięta obwodnicą (15 km). Będzie to też jedna z pierwszych inwestycji w ciągu S11.
Ciąg S10
Pozostając w północnej Wielkopolsce warto także przyjrzeć się planowanej przebudowie ciągu S10. Do 2033 roku w pełni gotowe mają być zarówno odcinki ze Szczecina do Piły (114,1 km), jak i z Piły do Bydgoszczy (76,8 km).
Dzięki temu z północnych rubieży regionu będzie można szybko dostać się do niemieckiej granicy bez konieczności korzystania z autostrady A2, ale i w krótkim czasie dostać się do przemierzającej Polskę z północy na południe autostrady A1.