Carrefour
Z kolei Carrefour zdecydował się m.in. na regularną dezynfekcję wózków, kas i wag w sklepach; czasowe wstrzymanie możliwości zakupów produktów na wagę do własnych opakowań klientów oraz możliwości zakupu kawy do własnego kubka w bistro Smacznie na terenie całego kraju; oraz pakowanie wybranych produktów oferowanych w sklepach luzem, w dodatkowe opakowania chroniące je przed ewentualnymi szkodliwymi czynnikami z zewnątrz.
W sklepach tej sieci pojawiły się też specjalne osłony pleksi, które mają chronić kasjerów przed ewentualnym zakażeniem koronawirusem.
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Biedronka
W związku z aktualną sytuacją Biedronka skróci godziny pracy sklepów w całym kraju – placówki będą otwarte dla klientów od godz. 8:00 do 20:00. Jedną z pierwszych nowości w sklepach Biedronka będą nawilżane chusteczki Dada przy sklepowych kasach i podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów w strefie wejścia.
Żeby ułatwić zachowanie odstępu między kupującymi, sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas. Pracownicy ochrony będą natomiast dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni. Aby jeszcze bardziej podnieść komfort ich pracy, sieć udostępni kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki. Biedronka planuje też montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych – realizacja tego planu będzie przebiegała stopniowo i jest ściśle związana z dostępnością na rynku tego typu rozwiązań.
Żabka
Komunikat o działaniach w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce opublikowała także Żabka. Sieć informuje, że działania informacyjne wobec pracowników i partnerów rozpoczęła już w połowie lutego, a w ubiegłym tygodniu zwołała zespół koordynacyjny, który odpowiada za współpracę wszystkich działów w zakresie prewencji.
W ramach działań zapobiegawczych sieć Żabka Polska:
- umożliwiła pracę zdalną osobom, które nie mogą zapewnić dzieciom opieki
- ograniczyła spotkania wewnętrzne
- stworzyła platformę dla pracujących zdalnie pracowników
- na 14 dni zamknęła kantynę w centrali
Żabka Polska stosuje się do rekomendacji Ministerstwa Rozwoju, GIS oraz WHO. Zrezygnowano z wyjazdów służbowych do miejsc, w których istnieje ryzyko zakażenia koronawirusem, a pracownicy wracający z zagranicznych podróży są kierowani na 14 dni do pracy zdalnej. Franczyzobiorcom nieodpłatnie przekazywane są dodatkowe środki dezynfekujące i rękawiczki.
Lidl
Klienci Lidla również muszą liczyć się z tym, że będą musieli poczekać na swoją kolej, jeżeli w sklepie będzie zbyt dużo ludzi. Ograniczenie liczby klientów to nie jedyne z kolejnych posunięć sieci Lidl w odpowiedzi na zagrożenie koronawirusem. W niemieckiej sieci dyskontów również trwają prace nad wprowadzeniem osłon pleksi w strefie kas oraz wyznaczeniem na podłodze miejsc obsługi klienta w linii kas.