Aldi
W obliczu zagrożenia koronawirusem, o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz pracowników szczególnie dba także Aldi. W sklepach i oddziałach sieci wprowadzono specjalne procedury sanitarne. Będą one na bieżąco aktualizowane w odniesieniu do rozwoju sytuacji.
- Wszyscy nasi pracownicy zostali poinformowani o zasadach higieny i prewencji dotyczącej koronawirusa. Zwróciliśmy m.in. jeszcze większą niż do tej pory uwagę na higieniczne obchodzenie się z żywnością, zachowanie 1-2 metrów odstępu od osób kaszlących i kichających, a także regularne mycie i dezynfekcję dłoni. Sklepy zostały zaopatrzone również w specjalne instrukcje dla klientów – mówi Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR spółki Aldi.
Jednorazowe rękawiczki w sklepach Aldi znalazły się nie tylko przy stanowiskach z pieczywem, ale także tych z warzywami i owocami. Sieć chce także zapewnić swoim klientom środki dezynfekujące – aktualnie weryfikuje możliwości i dostępność preparatów.
Kaufland
Również sieć Kaufland podjęła dodatkowe środki ostrożności o charakterze prewencyjnym, opierając się na wytycznych WHO i GIS. Na wypadek, gdyby zagrożenie koronawirusem zwiększyło się, Kaufland przygotował także szczegółowe procedury. Pracownicy Kauflandu są na bieżąco informowani o aktualnej sytuacji oraz przekazano im schematy postępowania na wypadek wystąpienia różnych scenariuszy. Zintensyfikowano także podejmowane regularnie działania związane z dezynfekcją i czystości.
Klienci sieci Kaufland muszą przygotować się na to, że w najbliższym czasie:
- nie kupią produktów garmażeryjnych do własnych pojemników
- nie będzie degustacji promocyjnych
- będą mogli skorzystać ze stacji do odkażania i dezynfekcji.
Jak informuje Kaufland, specjalne stacje do odkażania i dezynfekcji dostępne dla klientów są już od dłuższego czasu dostępne w większości sklepów, a w najbliższym czasie znajdą się w każdym markecie.
W sklepach sieci Carrefour pojawiły się osłony pleksi dla kasjerów.
Biedronka
W związku z aktualną sytuacją Biedronka skróci godziny pracy sklepów w całym kraju – placówki będą otwarte dla klientów od godz. 8:00 do 20:00. Jedną z pierwszych nowości w sklepach Biedronka będą nawilżane chusteczki Dada przy sklepowych kasach i podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów w strefie wejścia.
Żeby ułatwić zachowanie odstępu między kupującymi, sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas. Pracownicy ochrony będą natomiast dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni. Aby jeszcze bardziej podnieść komfort ich pracy, sieć udostępni kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki. Biedronka planuje też montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych – realizacja tego planu będzie przebiegała stopniowo i jest ściśle związana z dostępnością na rynku tego typu rozwiązań.