
Mercedes Klasa E 300e 4MATIC 313 KM. Test, wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny i konkurencja
Główną rolę gra tutaj olbrzymi panel trzech ekranów, z czego środkowy i ten przed pasażerem są dotykowe i w dużym zakresie konfigurowalne.

Mercedes Klasa E 300e 4MATIC 313 KM. Test, wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny i konkurencja
Główną rolę gra tutaj olbrzymi panel trzech ekranów, z czego środkowy i ten przed pasażerem są dotykowe i w dużym zakresie konfigurowalne.

Mercedes Klasa E 300e 4MATIC 313 KM. Test, wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny i konkurencja
Wnętrze Klasy E nawet w bazowej wersji prezentuje się nowocześnie, a moja konfiguracja była wyposażona niemal „pod korek”.

Mercedes Klasa E 300e 4MATIC 313 KM. Test, wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny i konkurencja
Napęd 2.0 300e 4MATIC bazuje na 2-litrowej jednostce benzynowej o mocy 204 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Silnik spalinowy posiada wsparcie ze strony jednostki elektrycznej o mocy 129 KM i momencie obrotowym 440 Nm, którą zamontowano między silnikiem a przekładnią. Moc systemowa całego układu to imponujące 313 KM i 550 Nm momentu obrotowego. To przekłada się na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 234 km/h. O spalaniu i zasięgu napiszę za chwilę, a tymczasem małe porównanie, które przyda się za chwilę. Otóż odmiana 3.0 450 z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym generuje 381 KM i 500 Nm – to zdecydowanie więcej, owszem – ale waży 1895 kilogramów. Testowana hybryda z kolei – 2210 kilogramów. To 315 kilogramów różnicy!