Need For Speed: Carbon
Need For Speed: Carbon było grą przeznaczona na mocniejsze modele telefonów komórkowych z uwagi na zastosowanie w niej grafiki trójwymiarowej.
Nie był to tytuł rewolucyjny - jeździliśmy nocą po ulicach miasta, braliśmy udział w wyścigach a za pieniądze wygrane podczas pojedynków ulepszaliśmy swój pojazd, by był coraz to mocniejszy i szybszy.
Co najważniejsze w tego typu grach, sterowanie było bardzo responsywne i naturalne. Podobnie jak w dzisiejszych wyścigach na smartfony, auto przyspieszało automatycznie, a my nadawaliśmy mu kierunek jazdy.
Assassin's Creed
Choć "duże" przygody zakonu asasynów od pierwszej odsłony ukazywały się w 3D, mobilne podejście do marki pojawiło się jako dwuwymiarowa gra platformowa z elementami akcji i skradania.
I wyszło to całkiem nieźle - Assasssin's Creed w wersji Java to świetna gra, która zachowuje klimat i założenia pierwowzoru. Mamy tutaj zarówno akrobacje i wspinanie się po ścianach jak i walkę oraz skrytobójstwo.
FIFA 07 Mobile
Najlepsza odsłona serii FIFA na telefony komórkowe. Pierwszy raz na małym ekranie pojawiła się pozycja piłkarska, w którą dało się grać z przyjemnością.
Założenia FIFY chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć - gramy mecze, strzelamy gole itp. Jednak mobilna FIFA z 2006 roku zawierała tryb kariery, w którym mogliśmy zagrać cały sezon ulubioną drużyną.
Oczywiście nie jest to futbol idealny, a na konsolach i komputerach przy pomocy prawdziwego pada nadal grało się w FIFĘ o wiele wygodniej, jednak ta odsłona była godnym portem serii na komórki lat 2000.
Rollercoaster Rush 3D
Gra z bardzo oryginalnym pomysłem na rozgrywkę. Naszym zadaniem jest regulowanie prędkości jazdy kolejki górskiej w taki sposób, by pasażerowie odczuwali jak największą satysfakcję z jazdy.
Na początku każdego etapu pokazywany nam jest rozkład jazdy danej kolejki, abyśmy mogli przygotować strategię. Następnie kolejka rusza, a my umiejętnie zmieniając prędkość jazdy musimy zapewnić klientom maksimum rozrywki przy jednoczesnym unikaniu wykolejenia.
Mimo prostego założenia gra świetnie nadawała się na krótkie sesje w poczekalni czy przerwie w szkole.