JEST PRZETARG NA ODCINEK A4 WROCŁAW - KRZYŻOWA
Wreszcie dzieje się coś konkretnego w temacie przebudowy najbardziej problemowego i ruchliwego odcinka autostrady A4 Wrocław - Legnica - Krzyżowa. Do tej pory były tylko słowne zapowiedzi. W poniedziałek (17 grudnia) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie studium tzw/. korytarzowego wraz z analizą techniczno–ekonomiczno–logistyczną rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową.
ZOBACZ SZCZEGÓŁY NA KOLEJNYCH SLAJDACH. SPRAWDŹ ANALIZOWANE WARIANTY. PO GALERII NAJŁATWIEJ PORUSZAĆ SIĘ PRZY POMOCY STRZAŁEK LUB GESTÓW NA TELEFONIE.
Rozbudowa czy budowa A4?
Dlaczego w przetargu jest mowa o rozbudowie lub budowie? Podstawowym zadaniem projektantów będzie przeanalizowanie możliwych wariantów kompleksowych działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresie bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka autostrady A4.
W tym momencie nie zostało jeszcze przesądzone czy korzystniejszy będzie wariant rozbudowy istniejącej drogi czy też budowa nowych jezdni od podstaw. A może hybryda, która połączy te rozwiązania?
Zobacz warianty na kolejnych slajdach
WARIANT 1
Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);
Wariant 2
Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.