Świnoujście leżące na wyspie Uznam miało jeden problem, który utrudniał życie zarówno mieszkańców, jak i turystów licznie odwiedzających to portowe miasto. Od dzisiaj, aby przedostać się z jednej na drugą i z powrotem nie trzeba będzie już polegać wyłącznie na promach i stać w długich kolejkach. Teraz pokonanie 1,5-kilometrowego tunelu samochodem zajmie kilka minut.
Dlaczego kilka minut skoro to tylko 1,5 km? W tunel obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 50 km/h, a to czy kierowcy go przestrzegają, sprawdzać będzie odcinkowy pomiar prędkości. Na początku i końcu tunelu umieszczono bramki z kamerami, które zarejestrują numer rejestracyjny, typ i markę każdego pojazdu, a także jego czas wjazdu i wyjazdu.
Tak przebiegała budowa tunelu pod Świną. Zobacz galerię gs24.pl
Przypominamy, że umowę na budowę tunelu pod Świną podpisano z wykonawcą inwestycji, konsorcjum firm PORR S.A./Gülermak, 17 września 2018 roku. Inwestorem budowy tunelu była Gmina Miasto Świnoujście, a inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Szczecinie. Rok później miasto zyskało najważniejszą decyzję w procesie budowy tunelu, czyli zezwolenie na realizację tej inwestycji.
- Czasami samemu trudno mi uwierzyć, że to wielkie marzenie pokoleń świnoujścian właśnie spełniamy – mówił wówczas prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Budowa tunelu kosztowała 912 mln zł, z czego ponad 775 mln zł to dofinansowanie unijne (resztę miasto dołożyło z własnego budżetu).
Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?