
Sektor usługowy
Masaż i praca fryzjera są trudne do zautomatyzowania, ponieważ bazują na bezpośrednim kontakcie i budowaniu relacji z klientem. Takie usługi, które wiążą się z indywidualnym lub kreatywnym podejściem, są odporne na rozwój AI. W tej branży mogą być też spokojni trenerzy zwierząt, bo ich praca opiera się na zrozumieniu i komunikacji ze zwierzętami, co wymaga doświadczenia oraz wyczucia. Każde zwierzę reaguje inaczej i wymaga indywidualnego podejścia, które jest trudne do odwzorowania przez technologię.

Sektor sprzedaży
W sektorze sprzedaży relacje biznesowe są podstawą sukcesu, gdzie kluczowa jest komunikacja i zaufanie między partnerami. Sprzedawcy B2B, muszą na bieżąco analizować potrzeby klientów i dynamicznie dostosowywać swoje oferty. Relacje oraz intuicja handlowa są trudne do naśladowania przez algorytmy, dlatego profesja ta pozostaje odporna na automatyzację.

Sektor kreatywny
Mimo ogromnych postępów technologicznych, sztuczna inteligencja i roboty nie są w stanie zastąpić modelki na wybiegu, choć już teraz są one zastępowane w kampaniach reklamowych, które generuje AI. Na wybiegu nadal jednak liczy się autentyczność, unikalny wygląd oraz unikatowe cechy, które przyciągają uwagę. Innym przykładem jest szef kuchni, który tworzy unikalne dania wymagające kreatywności, intuicji smakowej oraz zdolności do dostosowania się do indywidualnych preferencji, które są domeną ludzkiej wyobraźni i doświadczenia.

Instruktorzy sportowi
Również AI jest bez szans, aby zastąpić instruktorów sportów, takich jak surfing, snowboard czy jazda konna, muszą nie tylko dobrze znać techniki sportowe, ale także umieć reagować na dynamiczne warunki i potrzeby uczniów na danym terenie.