Zaczną budowę tramwaju na Nowy Dwór. Miasto rozstrzyga przetargi!
Bardzo dobre informacje dla mieszkańców Nowego Dworu i Muchoboru, którzy chcieliby ominąć korki i skorzystać z możliwości dojazdu tramwajem na swoje osiedla. Miasto zdecydowało się na rozstrzygnięcie przetargów na pierwszą część linii tramwajowej na Nowy Dwór. Mowa o fragmencie od placu Orląt Lwowskich do Wrocławskiego Parku Biznesu przy ulicy Strzegomskiej. Prezydent Jacek Sutryk właśnie ogłosił, że spółka Wrocławskie Inwestycje w najbliższym czasie rozstrzygnie nawet kilkanaście przetargów na budowę tramwaju na Nowy Dwór.
ZOBACZ SZCZEGÓŁY, CZYTAJ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH SLAJDACH
Była mowa o ponad 27 zadaniach, teraz jest mowa o trzech etapach
Przypomnijmy, że z powodu braku finansowania na całe zadanie - budowy tramwaju na Nowy Dwór, jeszcze w zeszłym roku spółka Wrocławskie Inwestycje podzieliła tę inwestycję na blisko 30 mniejszych zadań i zaczęła ogłaszanie kolejnych przetargów. Po otwarciu pierwszych ofert okazało się, że i tak zaproponowane przez firmy kwoty są wyższe niż oczekiwano w mieście.
Jednak prezydent zdecydował, że mimo różnicy cen, przetargi będą rozstrzygane.
Spółka Wrocławskie Inwestycje tłumaczy nam, że znów zaczynamy patrzeć na całe zadanie jako na realizację trzech odrębnych odcinków, bez wcześniejszego podziału na zadania. Jeśli jest wola finansowania i działania wyrażona przez prezydenta Sutryka, można działać.
Kiedy należy się spodziewać następnych kroków? Sprawdź na kolejnych slajdach, zobacz także przebieg linii na Nowy Dwór.
Początek na placu Orląt Lwowskich
Pierwszy odcinek - od placu Orląt Lwowskich (linia ma się połączyć z tą istniejącą na skrzyżowaniu Podwala i Piłsudskiego) może być budowany jeszcze w tym roku! To oznacza, że już po wakacjach - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem - będzie można rozpocząć pierwsze prace. Jakie? Np. przygotowanie terenu pod inwestycję i wycinkę drzew, prace archeologiczne czy budowę kanalizacji deszczowej.
Konkretne terminy startu poszczególnych prac będą oczywiście zależały od podpisanych umów, a także od efektów kontroli procedur przetargowych, którą poprowadzi Urząd Zamówień Publicznych.
Kiedy zakończy się całe zadanie? Ta data jest już znana, to 2023 rok. Jednak wszystko wskazuje na to, że pierwszy etap - od placu Orląt Lwowskich do Wrocławskiego Parku Biznesowego uda się uruchomić szybciej. Jeśli prace rozpoczną się faktycznie w 2019 roku, powinno udać się je zakończyć przed grudniem 2021 roku. Ale to na razie tylko przypuszczenia, dopóki nie ma formalnie rozstrzygniętych przetargów, a jest tylko zapowiedź prezydenta Sutryka.
Czy po wybudowaniu, na pierwszym fragmencie będą już mogły jeździć tramwaje? Zobacz na kolejnym slajdzie
Nowy wiadukt nad torami kolejowymi i kursy tramwajów do pętli
Pierwszy odcinek nowej linii tramwajowej ma się kończyć przy Wrocławskim Parku Biznesowym przy ul. Strzegomskiej, a zatem obejmie także kluczowy dla tej inwestycji - nowy wiadukt tramwajowy nad torami kolejowymi.
Będzie to przeprawa dla tramwajów i autobusów, jednocześnie bez zmian pozostanie w użytku obecny wiadukt nad torami, z którego korzystają kierowcy samochodów osobowych.
Po wybudowaniu odcinka do pętli Wrocławski Park Przemysłowy, będzie można już myśleć o uruchomieniu kursów tramwajów z placu Orląt Lwowskich, wzdłuż ulicy Robotniczej, właśnie do tego miejsca. Wrocławskie Inwestycje nie wykluczają takiego rozwiązania.