
Honda 2.2 i-CTDi
Nowe Hondy nie cieszą się w Polsce masowym zainteresowaniem z powodu dość wysokich cen, jeszcze gorzej jest w przypadku wysokoprężnego silnika 2.2 i-CTDi. Zakup Hondy z tym silnikiem jest jeszcze droższy przez podatek akcyzowy. Ale jeśli wejdziemy w jego posiadanie, nie będziemy żałować. Zaprezentowana w 2003 roku całkowicie aluminiowa jednostka cechuje się wysoką trwałością i niewielką ilością dręczących ją problemów.
NAJCZĘŚCIEJ KRADZIONE SAMOCHODY W 2016 ROKU W WARSZAWIE
Modele z silnikiem 2.2 i-CTDi
Honda Civic VIII (2005-2010)
Honda CR-V II (2005-2006)
Honda CR-V III (2006-2010)
Honda Accord VII (2003-2008)

Volkswagen 1.9 TDI
Konstrukcję silnika 1,9D opracowano pod koniec lat 80., zaś pierwszy 1.9 TDI (obydwie jednostki dzielą ten sam blok silnika) zadebiutował w 1991 roku w Audi 80. Silnik z pompą rotacyjną osiągał moc 90 KM (1Z, AHU, AGR, AHH, ALE, ALH) i to ta właśnie wersja uznawana jest za najbardziej trwałą. Przebieg 500 tys. km nie powinien być problematyczny do osiągnięcia przy odpowiedniej trosce serwisowej.
NAJPOPULARNIEJSZE SAMOCHODY OSOBOWE W 2016 ROKU. JAKIE AUTA REJESTRUJE SIĘ W POLSCE?
Modele z silnikiem 1.9 TDI:
Audi 80 (1991-1995)
Audi Cabriolet (1995-2000)
Audi A3 I (1996-2001)
Audi A4 B5 (1996-2000)
Audi A6 C4 (1994-1997)
Seat Ibiza II / Cordoba I (1996-2002)
Seat Leon I (1999-2005)
Seat Toledo I (1995-1999)
Seat Toledo II (1999-2003)
Skoda Octavia I (1996-2007)
Volkswagen Polo III (1997-2001)
Volkswagen Golf III / Vento (1993-1997)
Volkswagen Golf IV / Bora (1997-2003)
Volkswagen Passat B4 (1993-1997)
Volkswagen Passat B5 (1996-2000)
Volkswagen Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra (1996-2000)

Fiat 1.9 JTD/JTDM
Koncern Fiata miał duży wpływ na rozwój nowoczesnych silników wysokoprężnych. W 1997 roku w Alfie Romeo 156 zadebiutował silnik 1.9 JTD, pierwszy Diesel z wtryskiem paliwa typu Common-Rail (CR). Z czasem trafił do niemal wszystkich głównych modeli koncernu, a także do Suzuki oraz marek należących do General Motors. Z czasem silnik ten udowodnił swoją trwałość i niezawodność. Wcześniejsza wersja JTD produkowana do 2005 roku odznacza się też niskimi kosztami napraw. W 2002 roku zadebiutowała nowocześniejsza odmiana JTDM (Multijet) z wtryskiem CR nowej generacji.
NAJBARDZIEJ RDZEWIEJĄCE SAMOCHODY [GALERIA]
Modele z silnikiem 1.9 JTD / 1.9 JTDM:
Alfa Romeo 145/146 (1997-2001)
Alfa Romeo 147 (2000-2010)
Alfa Romeo 156 (1997-2007)
Alfa Romeo 159 (2005-2011)
Alfa Romeo GT (2003-2010)
Cadillac BLS (2005-2009)
Fiat Punto II (1999-2006)
Fiat Grande Punto (2005-2008)
Fiat Brava/Bravo (1999-2003)
Fiat Marea (1997-2002)
Fiat Bravo (2007-2008)
Fiat Sedici (2005-2009)
Fiat Multipla (1998-2010)
Fiat Stilo (2001-2007)
Fiat Croma II (2005-2011)
Lancia Lybra (2000-2005)
Opel Astra H (2004-2009)
Opel Zafira B (2005-2010)
Opel Vectra C (2004-2009)
Opel Signum (2005-2008)
Saab 9-3 (2004-2011)
Saab 9-5 (2006-2009)
Suzuki SX4 (2006-2009)

PSA 1.9D
Koncern PSA ma na swoim koncie wiele udanych silników, ale za najbardziej trwały uchodzi jednostka XUD9. To prosty w budowie, lekki i oszczędny silnik o pojemności 1,9 litra. Zadebiutował w Talbocie Horizon i Peugeocie 305 w 1982 roku, z czasem trafił do sporej części modeli Peugeota i Citroena, ale też m.in. do naszego FSO Poloneza Caro. W różnych wersjach, wolnossącej i turbodoładowanej, produkowano go aż do 2002 roku.
NAJCZĘŚCIEJ KRADZIONE SAMOCHODY W 2016 ROKU W WARSZAWIE
Modele z silnikiem 1.9 D:
Citroen ZX (1991-1998)
Citroen Xsara / Xsara Picasso (1997-2002)
Citroen Berlingo (1997-2002)
Citroen BX (1983-1992)
Citroen Xantia (1993-2000)
FSO Polonez Caro (1990-1996)
Peugeot 305 (1982-1989)
Peugeot 309 (1988-1993)
Peugeot 306 (1993-2002)
Peugeot 405 (1988-1997)
Peugeot 406 (1995-1999)
Rover 200 (1991-1995)
Suzuki Samurai (Santana) (1998-2002)
Suzuki Baleno (1999-2001)
Talbot Horizon (1982-1987)