
Volkswagen R5 2.5 TDI
Ten głośny klekoczący Diesel został zbudowany, by pracować jeszcze długo po tym, gdy noszące go nadwozie zniszczy rdza. Pięciocylindrowy turbodiesel zaprojektowany w 1989 roku jako jednostka dla Volkswagena Transportera T4 (88-151 KM) oraz Volkswagena LT, znalazł zastosowanie w Audi 100 (116-140 KM) i późniejszym A6. Był to pierwszy silnik oznaczony magicznymi literkami TDI. W zmodyfikowanej formie trafił też pod maskę Volvo 850 i S70/V70 (140 KM). Oprócz tego, że potrafi wytrzymać duże przebiegi, jest mało problematyczny podczas eksploatacji, jednak od zakończenia produkcji minęło już półtorej dekady.
NAJBARDZIEJ RDZEWIEJĄCE SAMOCHODY [GALERIA]
Modele z silnikiem 2.5 TDI:
Audi 100 C (1989-1991)
Audi 100 C4 (1990-1994)
Audi A6 (1994-1997)
Volvo 850 (1996)
Volvo S70/V70 (1996-2000)

Volvo R5 2.4 D5
Do końca XX wieku Volvo polegało na silnikach wysokoprężnych innych producentów, głównie Volkswagena. Ta sytuacja zmieniła się w 2001 roku, kiedy Szwedzi pokazali swoje nowe dzieło – Diesla o oznaczeniu D5. To pięciocylindrowy silnik rzędowy (R5) o pojemności 2,4 litra z układem zasilania typu Common-Rail. Oferowany na przestrzeni lat w kilkunastu specyfikacjach trafił do wszystkich nowych modeli Volvo i jest produkowany do dziś. Najmocniejsza wersja osiąga 215 KM (bi-turbo).
NAJCZĘŚCIEJ KRADZIONE SAMOCHODY W 2016 ROKU W WARSZAWIE
Modele z silnikami 2.4 D5:
Volvo S40/V50, C30, C70 (2004-2010)
Volvo S60 I (2001-2009)
Volvo S60 II (od 2010)
Volvo V70 II (2001-2007)
Volvo V70 III (od 2007)
Volvo S80 I (2001-2006)
Volvo S80 II (od 2006)
Volvo XC60 I (od 2008)
Volvo XC90 I (2003-2014)

Mercedes 290 TD
Silnik wysokoprężny rodziny OM602 to jednostka R5 skonstruowana z myślą o samochodach dostawczych (seria TN, Sprinter), która miała na początku pojemność 2,5 litra i w takiej postaci trafiła pod maski osobowych modeli W201, W124 i terenowej G Klasy. W 1995 roku opracowano wersję o pojemności 2,9 litra, która trafiła do dwóch modeli, E Klasy (129 KM) i G Klasy (120 KM). To jeden z najtrwalszych silników wysokoprężnych Mercedesa, dzięki czemu przez wiele lat był ulubieńcem taksówkarzy.
NAJPOPULARNIEJSZE SAMOCHODY OSOBOWE W 2016 ROKU. JAKIE AUTA REJESTRUJE SIĘ W POLSCE?
Modele z silnikiem 290 TD:
Mercedes E 290 (W210) (1996-1999)
Mercedes 290 GD (1997-2000)

Mercedes 220/270 CDI
Seria silników OM611 (R4, 2,2 l) i OM612 (R5, 2,7 l), skonstruowanych w tym samym czasie, a różniących się jednym cylindrem, odznacza się wysoką trwałością osiągając imponujące przebiegi ponad pół miliona kilometrów. Jest też dowodem na to, że silnik wysokoprężny wcale nie musi być wyciągnięty żywcem z samochodu dostawczego, by być wyjątkowo trwałym. Co ciekawe, obydwie wersje trafiły pod maski Sprinterów, ale dopiero w 2000 roku, gdy... sprawdziły się już w samochodach osobowych.
NAJBARDZIEJ RDZEWIEJĄCE SAMOCHODY [GALERIA]
Modele z silnikiem 220/270 CDI:
Mercedes C 220 CDI (W202) (1998-2000)
Mercedes C 220 CDI (W203) (2000-2006)
Mercedes E 220 CDI (W210) (1998-2003)
Mercedes E 270 CDI (W210) (1999-2003)
Mercedes ML 270 CDI (W163) (1998-2005)