
Sponsorzy sypnęli groszem
Głównymi sponsorami Mistrzostw Świata FIFA są firmy: Adidas, Coca-Cola, Grupa Wanda, Gazprom, Qatar Airways, Hyundai i Visa. Według ekspertów kwota, którą zapłaciły powyższe firmy za sponsoring jest zbliżona do tej z 2014 w Brazylii, tj. 1,6 miliarda dolarów.

Kilkadziesiąt miliardów na reklamę
Firmy wydadzą globalnie na reklamę związaną w sposób bezpośredni lub pośredni z turniejem piłkarskim kilkadziesiąt miliardów dolarów, z których ponad 43% będą stanowiły wydatki na reklamę internetową – podaje Nano Interactive. Po raz pierwszy na tak dużą skalę będzie wykorzystywana reklama intencyjna, która jest połączeniem danych z wyszukiwarek (search) oraz kampanii display i wideo, dostępna także w Polsce.
Fox i Telemundo zakupiło od FIFA prawo do transmisji TV w 2018 i 2022 roku za 1,25 miliarda dolarów.

Oszczędzą na wolontariuszach
Ponad 15 000 wolontariuszy będzie pomagało organizatorom turnieju w Rosji, co pozwoli zredukować koszty na poziomie około 555 milionów rubli.
A ile zarobią drużyny, które będą przechodzić coraz dalej w mundialu? Sprawdź na następnych slajdach.

Gra w grupie - 8 mln
Rozgrywki grupowe:
Nagroda dla zespołu - 8 mln dolarów
Łączna pula nagród - 128 mln dolarów