9 z 14
Kierowcy i mechanicy niemal jednogłośnie mówią, że to jeden...

Opel Astra II (1998-2009)

Kierowcy i mechanicy niemal jednogłośnie mówią, że to jeden z najprostszych samochodów na rynku. Stan rzeczy przekłada się na łatwość napraw. Wiele można przeprowadzić we własnym zakresie. Markowe zamienniki są tanie. Opel Astra II generacji rzeczywiście nie powala osiągami i stylistyką, ale trudno uznać to za wadę. Auta z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6, oraz 1.7-litrowym dieslem Isuzu rzadko się psują, są stosunkowo pojemne i można je kupić za przyzwoite pieniądze. Co istotne, przy regularnej wymianie i kontroli stanu oleju w silnikach wysokoprężnych łańcuch rozrządu jest tu bezobsługowy. Astra II nie boryka się z problemem korozji, chociaż za lepiej za zabezpieczone przed rdzą uchodzą auta z pierwszych lat produkcji. W produkowanej od 2003 r. Astrze Classic częściej pojawiają się rude wykwity. Rozpiętość cenowa wygląda podobnie, jak w przypadku Focusa. Jeżdżącą Astrę II można kupić za mniej niż 2000 zł, ale by liczyć na dobry stan, mocniejszy silnik, klimatyzację, ABS czy instalację gazową, z którymi silniki Opla dobrze współpracują, trzeba wydać znacznie więcej. Zasługujący na zainteresowanie egzemplarz będzie kosztował przynajmniej 5-6 tys. zł.

10 z 14
Audi A4 pierwszej generacji jest jednym z najbardziej...

Audi A4 B5 (1994-2001)

Audi A4 pierwszej generacji jest jednym z najbardziej poszukiwanych aut klasy średniej. Nieprzypadkowo. Samochód świetnie wykonany, perfekcyjnie zabezpieczony przed korozją i bezawaryjny. Najpopularniejsze na polskim rynku są wersje benzynowe 1.6 i 1.8 oraz diesle 1.9 TDI i - dużo bardziej problematyczny i droższy w naprawach 2.5 V6 TDI. Naszym zdaniem najlepsza propozycja to 1.9 TDI, występujący tu w wersji 110-konnej z pompą wtryskową. A4 jest dobrze wyciszone, a dobrej jakości materiały wykończeniowe znakomicie znoszą próbę czasu. Samochód nie jest jednak tak perfekcyjny, za jaki wielu chciałoby go uważać. Aluminiowe, wielowahaczowe zawieszenie przednie jest drogie w naprawach (komplet solidnych zamienników kosztuje przeszło 1000 zł). Wiele egzemplarzy jest też skrajnie wyeksploatowanych. W deklarowane - szczególnie w przypadku diesli - przebiegi 170-270 tys. km - nie ma co wierzyć. Bliższe prawdy jest zwykle 500-700 tys. km lub więcej. Minusem A4 jest też przeciętna ilość miejsca w drugim rzędzie oraz ubogie wyposażenie najsłabszych wersji silnikowych. Egzemplarze wyceniane na 2-3 tys. zł warto więc omijać szerokim łukiem. Jeżeli A4 B5 ma cieszyć i nie sprawiać problemu, na jego zakup warto przeznaczyć nawet 8-10 tys. zł. Co ważne, później taki egzemplarz i tak szybko znajdzie właściciela, a utrata wartości nie powinna być znaczna.

11 z 14
Ciekawą propozycją za niewielkie pieniądze pozostaje Honda...

Honda Accord VI (1998-2002)

Ciekawą propozycją za niewielkie pieniądze pozostaje Honda Accord VI generacji. Limuzynę o sportowym zacięciu można kupić z silnikami benzynowymi 1.6, 1.8 i 2.0 oraz dwulitrowym dieslem. Ten ostatni został zbudowany we współpracy z Roverem, nie zbiera najlepszych opinii. Znacznie ciekawsza propozycja to 136-konne 1.8 i 150-konne 2.0. Obie jednostki są bardzo dynamiczne, zużywają przy tym umiarkowane ilości paliwa. Podobnie jak Civica, Accorda również trapi korozja krawędzi elementów i podwozia. Auto warto bardzo dokładnie obejrzeć, bo rdza nie zawsze jest widoczna na pierwszy rzut oka, ale mocniejsze naciśnięcie np. na wnętrze przedniego błotnika może odsłonić dziurę na wylot. Sygnałem ostrzegawczym może być zawilgocenie dywaników podłogowych. Jeżeli uda znaleźć się przyzwoity egzemplarz, warto zlecić wykonanie konserwacji podwozia i profili zamkniętych. Poza tym samochód rzadko się psuje. Ceny Accorda startują z pułapu 4000 zł. Na najlepsze egzemplarze trzeba przygotować 10-14 tys. zł.

12 z 14
Czeski przebój jest dostępny w niezliczonych wersjach...

Skoda Octavia I (1996-2010)

Czeski przebój jest dostępny w niezliczonych wersjach silnikowych i wyposażeniowych - 14 lat rynkowego stażu zobowiązuje. Sprawia to, że każdy będzie w stanie znaleźć coś dla siebie. Tym bardziej, że najtańsze egzemplarze kosztują 3000 zł, a najdroższe 20-22 tys. zł. Octavia pierwszej generacji była oferowana w wersjach liftback i kombi. Obie mają potężne bagażniki. Silniki to sprawdzone jednostki benzynowe to 1.6, 1.8 i 2.0, oraz diesel 1.9 TDI. Mimo upływu lat, dość proste nadwozie prezentuje się całkiem nieźle. Octavia raczej nie koroduje i podobnie jak inne auta z grupy VW rzadko ulega poważnym awariom. Ale nie jest pozbawiona wad. Słabe punkty to przede wszystkim przepływomierze i pompy paliwowe. Dość częste są także awarie czujników, m.in. ABS-u. Plus za łatwość napraw i niskie ceny części zamiennych.

Pozostały jeszcze 2 zdjęcia.

Polecamy

Centrum Bajki i Animacji OKO w Bielsku-Białej już otwarte - ZDJĘCIA

Centrum Bajki i Animacji OKO w Bielsku-Białej już otwarte - ZDJĘCIA

Po 45 latach od rozstania zabił b. żonę. Dramat z Wielkopolski zakończony

Po 45 latach od rozstania zabił b. żonę. Dramat z Wielkopolski zakończony

Polscy kibice Napoli pamiętają o Piotrze Zielińskim. Piękne pożegnanie Polaka GALERIA

Polscy kibice Napoli pamiętają o Piotrze Zielińskim. Piękne pożegnanie Polaka GALERIA

Zobacz również

Gwałtowne burze w regionie. Grad jak 5 zł, zalane drogi, szkoła, remiza i szpital

Gwałtowne burze w regionie. Grad jak 5 zł, zalane drogi, szkoła, remiza i szpital

Wandale zniszczyli dekoracje ołtarza przygotowanego na Boże Ciało

Wandale zniszczyli dekoracje ołtarza przygotowanego na Boże Ciało