
Crossovery / SUV: HONDA CR-V
Nadwozie trzeciej generacji zapewnia nowoczesną stylistykę, obszerne wnętrze, a także mieszczący nawet 556 litrów bagażnik. Mankamentem są tylne drzwi. Dostępny z dwoma rodzajami silników (benzynowy 2.0 i-VTEC 150 KM i Diesel 2.2 i-DTEC 150 KM). Choć jest samochód z napędem na cztery koła, to nie należy oczekiwać od niego cudów.
Ceny wywoławcze: 60-85 tys. zł

Crossovery / SUV: NISSAN QASHQAI
Swój sukces Qashqai zawdzięcza przede wszystkim niewygórowanej cenie. Do wyboru są dwie długości nadwozia (a co za tym idzie wielkość bagażnika i ilość miejsc siedzących). Polecamy wersje benzynowe 1.6 (117 KM) i 2.0 (140 KM), wśród jednostek Diesla lepiej skusić się na 2.0 dCi (150 KM) lub oferowany od 2011 roku 1.6 dCi (130 KM). Typowe problemy dotyczą podwozia i silników 1.5 dCi.
Ceny wywoławcze: 32-60 tys. zł

Minivany: RENAULT SCENIC / GRAND SCENIC
Renault jest pionierem na rynku europejskim jeśli chodzi o minvany. Pierwszym był Escape, ale to Scenic zyskał dużo większą popularność. Jego głównymi zaletami są pakowne nadwozie, bogate wyposażenie i wygodne zawieszenie. Polecane są głównie silniki benzynowe i większe Diesle 1.9 dCi oraz 2.0 dCi.
Ceny wywoławcze: 21-45 tys. zł

Minivany: CITROEN C4 PICASSO / GRAND C4 PICASSO
Cechą charakterystyczną Picasso jest pojemne nadwozie, komfortowe zawieszenie. Podobnie jak w przypadku Renault, tutaj także do wyboru są dwie długości nadwozia. Polecamy silniki wysokoprężne 2.0 HDI, które są odpowiednio dynamiczne i oszczędne.
Ceny wywoławcze: 27-50 tys. zł