
Mit 13. Nie udało mi się przejść przeglądu w tej stacji kontroli, to przejdę go w innej
Kierowcy, których pojazd nie przeszedł badania technicznego, wychodzą z założenia, że jeśli pojadą do innej stacji diagnostycznej, to będą mieli szansę na otrzymanie pozytywnej oceny stanu samochodu. Tymczasem osoba, która wykonała badanie techniczne pojazdu, w przypadku znalezienia usterki ma obowiązek ocenić wynik przeglądu jako „negatywny” i przekazać stosowną informację do systemu CEPiK. Diagnosta w kolejnej stacji kontroli pojazdów będzie musiał sprawdzić historię badań pojazdu, dowie się więc o wcześniejszym badaniu, negatywnej ocenie pojazdu i co najważniejsze – przyczynie tej oceny.

Mit 14. Zachowam zniżki, jeśli ubezpieczyciel nie dowie się o szkodzie
Krótko i na temat – firma ubezpieczeniowa w momencie zawarcia umowy na zakup polisy OC/AC prześwietla pełną historię kierowcy i pojazdu. Szybko więc wyjdzie na jaw ewentualna stłuczka czy usterki, które mają wpływ na tzw. ocenę „szkodowości” klienta. W przypadku wykrycia oszustwa właściciel pojazdu będzie zobligowany do zapłacenia brakującej kwoty lub może stracić polisę.

Mit 15. Niezapłacone mandaty ulegają przedawnieniu
Kiedyś może rzeczywiście dochodziło do tego typu sytuacji często, jednak odkąd 1 czerwca 2016 roku obowiązek rozliczania należności za mandaty należy wyłącznie do Urzędu Skarbowego w Opolu, odtąd system rozliczania płatności działa o wiele sprawnie i skuteczniej. Każdy funkcjonariusz, który wystawi mandat karny, zobowiązany jest przesłać drogą elektroniczną informację do wspomnianego Urzędu. Jego pracownicy na bieżąco sprawdzają, czy grzywna została uregulowana przez kierowcę. To oznacza, że w praktyce bardzo trudno jest doprowadzić do przedawnienia kary.