5/11
Sztuczna inteligencja (AI, od ang. artificial intelligence)...
fot. Tara Winstead/ Pexels.com

7. Angażowanie w rekrutację sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja (AI, od ang. artificial intelligence) jest wykorzystywana nie tylko do analizy CV, ale także do poszukiwania kandydatów w internecie czy umawiania z nimi spotkań w sprawie pracy.

Dzięki odpowiednim algorytmom można zautomatyzować wiele procesów związanych z poszukiwaniem i selekcją kandydatów. Jedną z ważnych zalet stosowania AI jest wykluczenie uprzedzeń, którymi mogą kierować się rekruterzy z krwi i kości.

6/11
Sztuczna inteligencja, stosowana do analizy CV, pozwala...
fot. Freeboilergrants/ Pexels.com

6. Słowa kluczowe w CV

Sztuczna inteligencja, stosowana do analizy CV, pozwala wyszukiwać w curriculum vitae słowa kluczowe. Dlatego tak ważne jest, aby umieścić w CV frazy, związane z pracą na danym stanowisku, a także uzupełniać słowami ilustracje, których automat nie będzie potrafił odczytać i zinterpretować.

Również profil kandydata na LinkedIn powinien być bogaty w odpowiednie słowa kluczowe, zwłaszcza nagłówek i opisy stanowisk.

7/11
Zadaniem rekruterów jest jak najlepsze dopasowanie...
fot. Lukas/ Pexels.com

5. Prognozy związane z rynkiem pracy

Zadaniem rekruterów jest jak najlepsze dopasowanie kandydatów na dane stanowisko i zwerbowanie ludzi posiadających najszersze umiejętności. W ustaleniu, jakie kompetencje powinien mieć pracownik, pomaga analiza danych. HR-owcy posiłkują się informacjami z: systemów HRMS (od nag. human resource management system), CV, opisów ofert pracy na portalach rekrutacyjnych czy raportów branżowych.

Osoby odpowiedzialne za nabór nowych kandydatów chcą wiedzieć, na ile dana osoba będzie pasowała na dane stanowisko. W analizie danych wspiera je sztuczna inteligencja, która często odpowiada za wstępną selekcję chętnych do pracy.

8/11
Większe firmy przywiązują dużą wagę do employer brandingu...
fot. Team Fredi/ Unsplash.com

4. Employer branding

Większe firmy przywiązują dużą wagę do employer brandingu (EB, z ang. budowanie wizerunku pracodawcy). Dbają o dobre skojarzenia z marką wśród kandydatów do pracy.

W pierwszym roku pandemii ważną rolę w employer brandingu odgrywały webinary, podczas których poszczególni pracodawcy przybliżali zainteresowanym specyfikę pracy w danej branży lub na konkretnym stanowisku, a także odpowiadali na pytania uczestników spotkań.

Pozostały jeszcze 3 zdjęcia.

Polecamy

Trawa nie chce rosnąć w cieniu? Nie przejmuj się nią, tylko posadź te rośliny

Trawa nie chce rosnąć w cieniu? Nie przejmuj się nią, tylko posadź te rośliny

Karetka na sygnale zderzyła się z autem. Są ranni

Karetka na sygnale zderzyła się z autem. Są ranni

Najprostsza pasta jajeczna z awokado. Takie śniadanie dodaje wigoru

Najprostsza pasta jajeczna z awokado. Takie śniadanie dodaje wigoru

Zobacz również

Najseksowniejsi panowie na Wyspach Brytyjskich. Jest nowy ranking

Najseksowniejsi panowie na Wyspach Brytyjskich. Jest nowy ranking

Ci celebryci dokonali publicznego coming outu. Oni nie wstydzą się swojej orientacji

Ci celebryci dokonali publicznego coming outu. Oni nie wstydzą się swojej orientacji