5 z 12
Sztuczna inteligencja (AI, od ang. artificial intelligence)...
fot. Tara Winstead/ Pexels.com

7. Angażowanie w rekrutację sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja (AI, od ang. artificial intelligence) jest wykorzystywana nie tylko do analizy CV, ale także do poszukiwania kandydatów w internecie czy umawiania z nimi spotkań w sprawie pracy.

Dzięki odpowiednim algorytmom można zautomatyzować wiele procesów związanych z poszukiwaniem i selekcją kandydatów. Jedną z ważnych zalet stosowania AI jest wykluczenie uprzedzeń, którymi mogą kierować się rekruterzy z krwi i kości.

6 z 12
Sztuczna inteligencja, stosowana do analizy CV, pozwala...
fot. Freeboilergrants/ Pexels.com

6. Słowa kluczowe w CV

Sztuczna inteligencja, stosowana do analizy CV, pozwala wyszukiwać w curriculum vitae słowa kluczowe. Dlatego tak ważne jest, aby umieścić w CV frazy, związane z pracą na danym stanowisku, a także uzupełniać słowami ilustracje, których automat nie będzie potrafił odczytać i zinterpretować.

Również profil kandydata na LinkedIn powinien być bogaty w odpowiednie słowa kluczowe, zwłaszcza nagłówek i opisy stanowisk.

7 z 12
Zadaniem rekruterów jest jak najlepsze dopasowanie...
fot. Lukas/ Pexels.com

5. Prognozy związane z rynkiem pracy

Zadaniem rekruterów jest jak najlepsze dopasowanie kandydatów na dane stanowisko i zwerbowanie ludzi posiadających najszersze umiejętności. W ustaleniu, jakie kompetencje powinien mieć pracownik, pomaga analiza danych. HR-owcy posiłkują się informacjami z: systemów HRMS (od nag. human resource management system), CV, opisów ofert pracy na portalach rekrutacyjnych czy raportów branżowych.

Osoby odpowiedzialne za nabór nowych kandydatów chcą wiedzieć, na ile dana osoba będzie pasowała na dane stanowisko. W analizie danych wspiera je sztuczna inteligencja, która często odpowiada za wstępną selekcję chętnych do pracy.

8 z 12
Większe firmy przywiązują dużą wagę do employer brandingu...
fot. Team Fredi/ Unsplash.com

4. Employer branding

Większe firmy przywiązują dużą wagę do employer brandingu (EB, z ang. budowanie wizerunku pracodawcy). Dbają o dobre skojarzenia z marką wśród kandydatów do pracy.

W pierwszym roku pandemii ważną rolę w employer brandingu odgrywały webinary, podczas których poszczególni pracodawcy przybliżali zainteresowanym specyfikę pracy w danej branży lub na konkretnym stanowisku, a także odpowiadali na pytania uczestników spotkań.

Pozostały jeszcze 3 zdjęcia.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Burze i nawałnice w Małopolsce. Za nami niespokojna noc. Jaka prognoza na dziś?

AKTUALIZACJA
Burze i nawałnice w Małopolsce. Za nami niespokojna noc. Jaka prognoza na dziś?

Strzelanina na parkingu. Policjant ranny po próbie zatrzymania złodzieja WIDEO

AKTUALIZACJA
Strzelanina na parkingu. Policjant ranny po próbie zatrzymania złodzieja WIDEO

Fatalne wieści dla Igi Świątek. Była liderka rankingu WTA zanotuje bolesny spadek

Fatalne wieści dla Igi Świątek. Była liderka rankingu WTA zanotuje bolesny spadek

Zobacz również

Największy festiwal fantastyki w Polsce. Najciekawsze atrakcje! Tu warto być

Największy festiwal fantastyki w Polsce. Najciekawsze atrakcje! Tu warto być

Polski Fundusz Rozwoju szykuje nową strategię. Wiemy, co będzie numerem jeden

ROZMOWA
Polski Fundusz Rozwoju szykuje nową strategię. Wiemy, co będzie numerem jeden