
Ekspert: Konsekwentne działanie sieci handlowych, precyzyjne dopasowywanie oferty do oczekiwań klientów i budowanie pożądanego wizerunku pozwalają na zajmowanie pozycji lidera wśród stale rosnącej i umacniającej się konkurencji – nawet pomimo inflacji i rosnących cen produktów. Jednocześnie bardzo wyraźne jest także to, że polski konsument jest coraz bardziej świadomy, jego oczekiwania są sprecyzowane, a zakupów dokonuje w przemyślany sposób.

Lidl najpopularniejszym miejscem zakupów w Polsce
Mimo spadku o 7,87 p.p. względem poprzedniego roku, Lidl po raz trzeci z rzędu utrzymała pozycję lidera, a liczba list zakupów Listonic realizowanych w Lidlu wzrosła dwukrotnie. Wysoki budżet reklamowy, przemyślana strategia, rozwój marek własnych oraz inwestycje w poszerzanie asortymentu sklepu internetowego i doskonalenie aplikacji lojalnościowej – to wszystko sprawiło, że rzesze konsumentów chciały wracać na zakupy właśnie do Lidla.

Źródło: VII edycja „Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce”

Drugie miejsce dla Biedronki
Dbając o bezpieczeństwo klientów i pracowników w pandemii, portugalska sieć postawiła na automatyzację i obecnie w swoich sklepach posiada 6 000 kas samoobsługowych. Oprócz nieustannego rozwoju marek własnych, dużym sukcesem. okazała się akcja lojalnościowa Biedronki „Gang Swojaków” oraz akcja edukacyjna we współpracy z National Geographic o zagrożonych gatunkach zwierząt. Sympatię klientów zyskała także kampania „Kupuj, co polskie” – promowanie polskości było najważniejszym elementem strategii Biedronki w 2021.