
Przejdź dalej i zobacz jak marki manipulują przed świętami!
Jak marki manipulują przed świętami? Sprawdź 3 popularne sposoby wykorzystywane przez sklepy!

Marki wykorzystują emocje i wspomnienia
Wydaje się, że marki są w pełni świadome, że w praktyce klient nie kupuje już jedynie konkretnych produktów, a jego zakupy nie są całkowicie racjonalne. Kierują nim emocje, uwarunkowane wspomnieniami, doświadczeniami i pragnieniami. On chce przeżywać, odczuwać, stać się kimś wyjątkowym poprzez zakup prezentów z logo danej marki. Jednocześnie chce, by ta marka zabiegała o jego zainteresowanie. Oczekuje by go zabawiała, edukowała i czarowała dostarczając mu potrzebnych bodźców, stymulujących jego decyzje przed Świętami. W efekcie to ona musi stać się częścią jego życia, wplatając się w praktykowane rytuały i wyznawane wartości, by chciał ją zauważyć.

Skuteczne spoty reklamowe
Widać to chociażby w emitowanych, w różnych kanałach, spotach reklamowych (odwołanie do rodziny, kolacji wigilijnej, wszechobecnej miłości i zrozumienia dla innych). Kształtowanie satysfakcji klienta w okresie przedświątecznym to nie lada wyzwanie. Dobór właściwych treści, narzędzi i kanałów musi odzwierciedlać to czym naprawdę żyje klient. Tylko wtedy poczuje on, że marka jest godna jego uwagi i ma szansę spełnić jego pragnienia.

Nowy wymiar kalendarza adwentowego
Ciekawym przykładem są również kalendarze adwentowe, których popularność rośnie z roku na rok. Zwyczaj pielęgnowany w rodzinach chrześcijańskich jako symbol odmierzania czasu nadejścia dnia narodzin Jezusa Chrystusa nabrał dzisiaj całkiem nowego wymiaru. Stał się narzędziem promocyjnym i sprzedażowym wielu marek, kojarzonym obecnie już nie tylko ze słodyczami zwłaszcza dla dzieci, ale także z rynkiem kosmetyków czy produktów dla zwierząt (kalendarz adwentowy dla naszego kota czy hodowanego przez nas gryzonia).