![Legendarna, bardzo dynamiczna mieszanka akcji i strategii...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/81/15/5ce7ffef7b1f8_o_large.jpg)
Syndicate (1993)
Legendarna, bardzo dynamiczna mieszanka akcji i strategii osadzona w futurystycznych, cyberpunkowych realiach. Prowadząc swoich ludzi przez wszystkie etapy rozwoju technologicznego stajemy do walki w roli generała futurystycznych wojsk i mierzymy się przeciwnikami. Gra łączy w sobie elementy ekonomiczne i taktyczne. Gracze mają dużą swobodę w rozwoju własnego syndykatu.
![Kultowa platformówka, w której wcielamy się w żabiego...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/4c/59/5ce7ffe878c7d_o_large.jpg)
Superfrog (1994)
Kultowa platformówka, w której wcielamy się w żabiego superbohatera. Naszym zadaniem jest przejście wszystkich krain i dopaść główną antagonistkę - wstrętną wiedźmę. Superfrog był najbardziej popularny na komputerach Amiga i słynął z dość wymagającego poziomu trudności. To druga - po braciach Mario - tak świetna i popularna zręcznościowa produkcja.
![Pierwszoosobowa strzelanina była pierwszą tego typu na...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/f4/ce/5ce7ffe67b712_o_large.jpg)
Star Wars: Dark Forces (1995)
Pierwszoosobowa strzelanina była pierwszą tego typu na komputery osobiste. LucasArts stworzyło historię wokół Kyle'a Katarna i stworzyła z tego piękną trylogię. Tytuł próbował zdyskontować sukces niezwykle popularnego w owym okresie Dooma, oferując większe skomplikowanie w budowie lokacji, a także dodając możliwość poruszania trzymaną w ręku bronią w górę i w dół. Oczywiście, tytuł był o wiele bardziej przyjazny dzieciom, dlatego jest na tej liście zamiast produkcji autorstwa Johna Romero.
![Usprawniona kontynuacja Settlersów przyjęła się świetnie do...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/e4/80/5ce7ffdecfdd1_o_large.jpg)
The Settlers II (1996)
Usprawniona kontynuacja Settlersów przyjęła się świetnie do tego stopnia, że po dziś dzień stanowi wzór dla przyszłych wydawców. Niestety, nikt nie jest w stanie w dobry sposób opakować stopnia złożoności, skomplikowania i intuicyjności gry z 1996 roku. Wielka szkoda, bo z perspektywy ekonomicznej druga część Settlersów jest prawdziwym skarbem.