
Kołowy Transporter Opancerzony Rosomak
Jest produkowany na fińskiej licencji przez zakłady Rosomak w Siemianowicach Śląskich należące do PGZ. Nazwę, co jest rzadkością, wybrano w publicznym konkursie. Rosomak jest pojazdem pływającym, w wersji bojowego wozu piechoty jest wyposażony w wieżę z armatą kalibru 30 mm. Na bazie podwozia Rosomaka powstało wiele pojazdów specjalistycznych.

Bojowy Wóz Piechoty Borsuk
Borsuk to dzieło Huty Stalowa Wola. Nowoczesny, gąsienicowy bojowy wóz piechoty zastąpi w Wojsku Polskim przestarzałe radzieckiej konstrukcji BWP-1. Ministerstwo Obrony Narodowej złożyło już zamówienie na ponad 1400 Borsuków. Niezwykle ważnym elementem Borsuka jest opracowana w Polsce bezzałogowa wieża.
Borsuk będzie miał krewnych. Na jego bazie zostanie stworzona cała rodzina pojazdów, m.in. wóz dowodzenia Oset, rozpoznawczy Żuk i wóz zabezpieczenia technicznego Gekon.
Odrębnym projektem jest stworzenie ciężkiej, niepływąjacej wersji Borsuka. Nazwy jeszcze nie podano.

Most towarzyszący MS20 Daglezja
Most ma automatycznie rozkładane przęsła. Pozwala na pokonanie przeszkód wodnych o szerokości do 20 metrów pojazdom o masie do ok. 60 ton. Podwozie - Jelcz

Ciężki transport pływający Hipopotam
To konstrukcja zakładów AMZ Kutno, przeznaczona z myślą o wojska inżynieryjnych. Hipopotam był prezentowany kilkakrotnie na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego, ale został przyjęty do uzbrojenia.
Szansę taką ma natomiast Lekki Opancerzony Transporter Rozpoznawczy Bóbr 3, także skonstruowany przez AMZ Kutno. Trwają jego próby.