
W 2015 r. internetową burzę wywoła spot GoDaddy, firmy która już wcześniej zasłynęła z kontrowersyjnych reklam. Spot opowiada historię małego psa, który przez przypadek wypadł z samochodu swojego właściciela i podejmuje próbę powrotu do domu. Po przemierzeniu wielkich odległości trafia do swojej właścicielki, która oznajmia mu, że właśnie sprzedała go przy użyciu strony internetowej GoDaddy. Ze względu na negatywne reakcje, GoDaddy zdecydowało się wycofać reklamę z emisji i przeprosić za nietrafiony humor.

W 2015 r. uwagę zdobyła również sieć burgerów Carl's Jr. produkując spot, na którym widać modelkę Charlotte McKinney przemierzającą ulicę bez żadnych ubrań. Kobieta wyjaśnia, że zawsze kochała naturę właśnie to daje jej największą przyjemność. Jak się później okazuje, naturalność odnosi się do wołowiny bez dodatków antybiotyków i innych wspomagaczy.

W 1999 r. nieistniejąca już firma obuwnicza Just For Feet wypuściła spot, na którym bosy Kenijczyk ucieka przez pustynię przed grupą białych mężczyzn. Ostatecznie nie udaje mu się uciec, zostaje złapany, ale jak się okazuje zrobiono to tylko po to, aby założyć mu nowe sportowe buty. Reklama spotkała się z zarzutami o rasizm i neokolonializm, przejawiający się w ukazaniu Afrykańczyków w negatywny, stereotypowy sposób. Konsekwencją reklamy był pozew, opiewający na sumę 10 milionów, wystosowany przez firmę obuwniczą przeciwko ich agencji reklamowej. Ze względu na złożenie wniosku o upadłość, firma porzuciła akcję sądową.

Reklamy w czasie Super Bowl nie są również wolne od polityki. W 2012 r. republikański kongresmen Pete Hoekstra wyprodukował reklamę, którą wyemitowano tylko w stanie Michigan. W spocie atakuje swoją rywalkę, przekręcając jej nazwisko oraz zarzucając politykę korzystną dla gospodarki chińskiej. Na polityka szybko posypały się gromy za wykorzystywanie rasowych stereotypów, co miedzy innymi doprowadziło do jego przegranej w wyborach.