
Kombinacja IV - nowy przebieg A4 od Wrocławia do Kostomłotów
Również ta kombinacja - za którą optuje projektant - została skierowana do dalszych prac. Oznaczona jako IV - kombinacja zakłada budowę fragmentu nowej A4 na południe od Wrocławia, z pominięciem Bielan Wrocławskich, za to z budową wielkiego węzła Olbrachtowice.
Na tym nowym węźle miałyby się spotykać drogi A4, S5 i S3. W tym wariancie S5 prowadzi tak samo jak w kombinacji II czyli dalej przez węzły Tworzyjanów, Marcinowice, Świdnica, Świebodzice i Serwinów do Bolkowa.
Skupmy się zatem na nowej A4. Ta miałaby w zamyśle projektantów odchodzić od obecnej A4 Wrocław - Opole na nowym węźle - Stary Śleszów - jeszcze przed węzłem Wrocław Wschód - jadąc od Opola.
Dalej prowadziłaby przez wspomniany węzeł Olbrachtowice dający możliwość dalszej jazdy ekspresówkami do Wrocławia, Kłodzka czy Świdnicy i Bolkowa.
ZOBACZ DALSZY CIĄG NOWEJ A4 na kolejnym slajdzie

Kombinacja IV - nowy przebieg A4 od Wrocławia do Kostomłotów
Od węzła Olbrachtowice nowa A4 prowadziłaby kilka kilometrów na południe od obecnego przebiegu autostrady. Po drodze byłby węzeł Mirosławice (przecięcie z DK35 Wrocław - Świdnica), MOP Milin i nowy węzeł Wichrów w pobliżu Kostomłotów.
Tutaj kombinacja IV wraca również na istniejący już przebieg A4 i dalej do Krzyżowej pokrywa się z opisywanym wcześniej wariantem II.
Na razie nie ma informacji o tym w jakim charakterze funkcjonowałaby obecna autostrada A4 na odcinku bielańskim - od Starego Śleszowa do okolic Kostomłotów.