
Zdjęcie ilustrujące budowę drogi ekspresowej S61 na polskim odcinku międzynarodowego korytarza VIA BALTICA

Zdjęcie ilustrujące budowę drogi ekspresowej S61 na polskim odcinku międzynarodowego korytarza VIA BALTICA

[b]Podborze - Śniadowo [/b]
Odcinek realizowany od strategicznego skrzyżowania S61 z S8, czyli od węzła Podborze koło Ostrowi Mazowieckiej, do węzła Śniadowo. Budowa obejmuje ok. 19,5 km drogi ekspresowej S61 i przebudowę 3 km drogi ekspresowej S8. Jest to jeden z dwóch odcinków S61, gdzie zaistniała konieczność wyłonienia nowych wykonawców, a terminy uległy przesunięciu.
Pierwsza umowa z poprzednim wykonawcą odcinka została rozwiązana w maju ubiegłego roku.
Firma Rubau nie uzyskała decyzji ZRID w przewidzianym kontraktowo terminie, więc GDDKiA odstąpiła od umowy. Po przeprowadzeniu nowego przetargu, 21 listopada 2019 roku wyłoniliśmy nowego wykonawcę, firmę Polaqua. Ta przygotowała dokumentację do wniosku o decyzję ZRID, który złożyła 15 września br., na dwa miesiące przed umownym terminem. Zakładany obecnie termin budowy tego odcinka to lata 2021-2023.
Zdjęcie ilustrujące budowę drogi ekspresowej S61 na polskim odcinku międzynarodowego korytarza VIA BALTICA

[b]Śniadowo - Łomża Południe [/b]
Fragment o długości 16,99 km od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe realizowany jest od 9 lutego 2018 roku, czyli od chwili podpisania umowy z wykonawcą (Polaqua) w systemie „Projektuj i buduj”.
Decyzję ZRID wydano 12 sierpnia 2019r. Wkrótce potem ruszyły prace. Obecnie poziom ich zaawansowania rzeczowego przekracza 60 proc. Gotowe są już fragmenty jezdni z betonu cementowego, trwają prace przy obiektach inżynierskich, w tym budowa wiaduktu nad torami kolejowymi. Zgodnie z harmonogramem realizacja tego kontraktu (o wartości 380,33 mln zł) powinna zakończyć się w czerwcu 2021 roku.
Zdjęcie ilustrujące budowę drogi ekspresowej S61 na polskim odcinku międzynarodowego korytarza VIA BALTICA