
Tajemnica. Ważną umiejętnością sekretarki, czy asystentki jest umiejętność zachowywania tajemnicy w sprawach służbowych. Według poradnika cognity.pl powinno to wyglądać tak:
- Jako asystentka/ sekretarka masz dostęp do wielu dokumentów, również tych, które można by oznaczyć klauzula „tajne przez poufne” – pamiętaj nigdy nie zdradzaj nikomu postronnemu ich zawartości, a także zasłyszanych rozmów telefonicznych czy treści przeczytanych maili. Za złamanie tajemnicy przedsiębiorstwa grozi nie tylko utrata zaufania przełożonego, ale także kary finansowe. Nie najlepiej wygląda również łatka nie dyskretnej asystencki przy poszukiwaniu nowej pracy.

Zasada autorytetu. Być możę to najważniejsza z cech dobrej sekretarki. Nigdy pod żadnym pozorem nie podważa zdania szefa.
I znów z pomocą przychodzi nam cognity.pl:
- Pamiętaj , żeby w żadnych okolicznościach nie wolno podważać autorytetu swojego przełożonego – profesjonalna asystentka wykonując swoje zadania powinna powstrzymać się od jakichkolwiek komentarzy odnoszących się do poczynań szefa.