
Właściciele tych samochodów powinni mieć się na baczności
Samochody marki Toyota Proace City BEV
Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace City BEV, wyprodukowanych w Hiszpanii od 06.09. do 30.11.2022 r., w jednostce sterującej pracą baterii trakcyjnej posiadającej konkretną wersję oprogramowania występuje błąd. W związku z tym może dojść do błędnego odczytu napięcia w ogniwach baterii bądź temperatury baterii. W takich warunkach, aby zapobiec uszkodzeniu baterii, system bezpieczeństwa odetnie moc silnika, co prowadzi do utraty napędu. Taka sytuacja może zwiększyć ryzyko wypadku.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 27 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu zmiany oprogramowania jednostki sterującej pracą baterii trakcyjnej za pomocą standardowego narzędzia diagnostycznego.

Właściciele tych samochodów powinni mieć się na baczności
Samochody marki Citroën, modele: C4 i Berlingo
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: C4 i Berlingo, wyposażonych w akumulator wysokiego napięcia, może wystąpić błąd kalibracji oprogramowania sterownika (ECU) akumulatora trakcyjnego. W konsekwencji może dojść do błędnego odczytu napięcia ogniw i/lub temperatury akumulatora, co może skutkować wyłączeniem silnika podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 18 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji oprogramowania sterownika (ECU) akumulatora trakcyjnego.

Właściciele tych samochodów powinni mieć się na baczności
Samochody marki Opel, modele: Vivaro C i Zafira Life
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Opel, modele: Vivaro C i Zafira Life zostały wyprodukowane z niewłaściwym obwodem grzewczym zbiornika roztworu mocznika (AdBlue), czego skutkiem jest nienagrzewanie się w wymaganym stopniu układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W warunkach bardzo niskiej temperatury, może to doprowadzić do przekroczenia dopuszczalnego poziomu emisji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 179 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wymiany zbiornika roztworu mocznika.
