
1000 zł za adopcję psa
Patryk Jaki pozazdrościł najwyraźniej sukcesów socjalnych rozwiązań rządowi PiS. Jedną z obietnic, jaką złożył w trakcie kampanii, było bowiem dofinansowanie każdorazowej adopcji zwierzęcia ze schroniska kwotą w wysokości 1000 zł. Co prawda nie w gotówce, ale w formie specjalnego bonu, który mógłby być realizowany u weterynarza lub w specjalistycznych sklepach, ale pomysł i tak wzbudził spore kontrowersje.

Faktura za zniszczenia wojenne
Temat reparacji wojennych w debacie publicznej obecny jest już od dłuższego czasu. Teraz orężem w kampanii wyborczej postanowił uczynić go Marek Jakubiak. Kandydat Kukiz'15 zapowiedział, że jako prezydent Warszawy, niezależnie od starań polskiego rządu, będzie domagał się, by Niemcy zapłaciły za zniszczenia.
- Na podstawie kwoty wyliczonej przez prezesa Kaczyńskiego wystawię fakturę i zażądam od Niemiec zapłaty. Jeśli polskie sądy będą mnie spuszczały z wodą, wyślę zapytanie do słynnego TSUE: "czy Warszawa została zgodnie z prawem zniszczona przez Niemców?" - przekonywał w rozmowie z telewizją WP.

Burmistrz od nocnych imprez
Spośród propozycji Rafała Trzaskowskiego, najwięcej kontrowersji wywołał pomysł powołania w Warszawie "nocnego burmistrza". Do jego obowiązków miałoby należeć m.in. pilnowanie poziomu hałasu w nocy, monitorowanie potencjalnie niebezpiecznych miejsc, czuwanie nad nocną komunikacją miejską, a także prowadzenie dialogu między klubami a mieszkańcami.
Kandydat Koalicji Obywatelskiej przekonuje, że taka instytucja z powodzeniem funkcjonuje w takich miastach jak np. Nowy Jork czy Amsterdam. Wiele osób uważa jednak, że tworzenie odrębnego stanowiska, to marnowanie publicznych pieniędzy.

Warszawa bez tramwajów
Janusz Korwin-Mikke nie lubi tramwajów. Komunikację miejską chciałby oprzeć przede wszystkim na autobusach - najlepiej prywatnych. A co z tramwajami? Jeśli pod rządami polityka partii Wolność nie zostaną nawet całkowicie zlikwidowane, to pozostanie im obsługiwanie peryferiów. “Tramwaj to sobie może jeździć do Piaseczna czy na Młociny, a nie być zawalidrogą w centrum” - skomentował w rozmowie z serwisem transportpubliczny.pl