5 z 8
Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za zniszczenie,...

Zgubiony lub zniszczony bagaż

Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za zniszczenie, zgubienie, opóźniony dowóz lub uszkodzenie bagażu w czasie, w którym znajdował się on pod jego opieką. Jakie odszkodowanie przysługuje pasażerowi?

> W jednej z powyższych sytuacji pasażerowi przysługuje rekompensata o maksymalnej wartości 1000 jednostek SDR* (ok. 1130 euro).

> W sytuacji, w której niemożliwe jest udowodnienie rzeczywistej wartości bagażu, pasażerowi przysługuje 17 SDR za każdy jego kilogram.

> Jeśli w wyniku opóźnienia bagażu pasażer został pozbawiony niezbędnych artykułów pierwszej potrzeby, może ubiegać się o wydanie vouchera na ich zakup.

* SDR - międzynarodowa jednostka rozrachunkowa

6 z 8
Odmowa wejścia na pokład związana jest z tzw. overbookingiem...

Odmowa wejścia na pokład

Odmowa wejścia na pokład związana jest z tzw. overbookingiem - sytuacją, w której przewoźnik sprzedał więcej biletów, niż jest miejsc w samolocie. Co wtedy?

> Przede wszystkim przewoźnik proponuje osobom chętnym do rezygnacji z rezerwacji indywidualnie ustalane korzyści. Dodatkowo linia lotnicza jest zobowiązana zapewnić ochotnikowi pełny zwrot kosztów biletu w terminie siedmiu dni lub zmianę planu podróży. Decyzja należy do pasażera.

> W przypadku braku lub niewystarczającej liczby ochotników, przewoźnik może odmówić pasażerom wejścia na pokład wbrew ich woli. W tej sytuacji mogą oni otrzymać pełny zwrot kosztu biletu lub opcję zmiany planu podróży. Dodatkowo otrzymują odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro w zależności od długości trasy.

> Niezależnie czy rezygnacja z rezerwacji jest wyrazem dobrej woli, czy też została wymuszona, przewoźnik ma obowiązek zapewnienia pasażerom bezpłatnej opieki, identycznej jak w przypadku odwołania lotu.

Żadne z powyższych nie przysługuje, gdy odmowa wejścia na pokład powodowana była względami bezpieczeństwa, brakiem dokumentów podróży lub złym stanem zdrowia pasażera.

7 z 8
W pewnych sytuacjach, mimo utrudnień w podróży, linie...

Czynniki zewnętrzne

W pewnych sytuacjach, mimo utrudnień w podróży, linie lotnicze mogą odmówić wypłaty odszkodowania. Dotyczy to tzw. nadzwyczajnych okoliczności, którym, mimo podjętych starań, przewoźnik nie jest w stanie zapobiec. W ramach powyższych wymienia się:

- złe warunki pogodowe
- strajk wpływający na usługi lotnicze
- gwałtownie zmieniająca się sytuacja polityczna w danym kraju

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Największy festiwal fantastyki w Polsce. Najciekawsze atrakcje! Tu warto być

Największy festiwal fantastyki w Polsce. Najciekawsze atrakcje! Tu warto być

Polski Fundusz Rozwoju szykuje nową strategię. Wiemy, co będzie numerem jeden

ROZMOWA
Polski Fundusz Rozwoju szykuje nową strategię. Wiemy, co będzie numerem jeden

Polecamy

Burze i nawałnice w Małopolsce. Za nami niespokojna noc. Jaka prognoza na dziś?

AKTUALIZACJA
Burze i nawałnice w Małopolsce. Za nami niespokojna noc. Jaka prognoza na dziś?

Strzelanina na parkingu. Policjant ranny po próbie zatrzymania złodzieja WIDEO

AKTUALIZACJA
Strzelanina na parkingu. Policjant ranny po próbie zatrzymania złodzieja WIDEO

Fatalne wieści dla Igi Świątek. Była liderka rankingu WTA zanotuje bolesny spadek

Fatalne wieści dla Igi Świątek. Była liderka rankingu WTA zanotuje bolesny spadek