
Volkswagen SP (1972-1976)
Chętnych znalazło zaledwie 88 samochodów. Dlatego szybko podjęto decyzję o zastosowaniu większego silnika 1,7 litra osiągającego 75 KM. Choć dziś wydaje się, że to niewiele, to w tamtym czasie było już wystarczające. Przez cztery lata powstało ponad 11 tys. SP2, zniewalających egzotycznych Volkswagenów. Inżynierowie przygotowali też trzecią odmianę z chłodzonym cieczą silnikiem o poj. 1,8 litra o mocy 100 KM, ale nie trafiła ona do produkcji seryjnej.

Volvo P1800 (1961-1973)
Kariera pięknego Volvo zaczęła się od występu w serialu „Święty”. To rozsławiło szwedzkie coupe na cały świat zapewniając satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Problemem tej marki, jak większości europejskich producentów, był brak mocnego silnika adekwatnego dla dużego samochodu sportowego.

Volvo P1800 (1961-1973)
Jednostce B18 (1,8 litra) nie można zarzucić braku trwałości, ale mocy nie dostarczała zbyt wiele. Przynajmniej zdaniem właścicieli. Podstawowy model generował 100 KM.

Volvo P1800 (1961-1973)
W 1969 roku zastąpiono silnik większą jednostką B20 o pojemności 2 litrów której, dzięki zastosowaniu układu wtryskowego, najmocniejsza odmiana dostarczała 130 KM.