
5 faktów o RODO, które będą miały na Ciebie wpływ

1) RODO w służbie zdrowia
Zmiany w polityce prywatności odczujesz m.in. na wizycie u lekarza. Specjalista czy lekarz rodzinny nie powinien mieć kart pacjentów na stole, tak żeby pacjenci nie mogli dowiedzieć się kto odwiedzi gabinet po nas.
W przychodniach zmianie mogą ulec także tabliczki na drzwiach lekarzy. RODO chroni nasze dane, ale także naszą prywatność w przestrzeni publicznej. Z tego powody po 25 maja przychodnie będą musiały rozważyć usunięcie specjalizacji lekarzy z tabliczek na gabinetach. Teraz nie będzie można już łatwo stwierdzić „za czym kolejka stoi?”

2) RODO w pracy
RODO to wielka zmiana w ochronie prywatności w miejscu pracy, a także w systemie zatrudnienia. Po wejściu w życie rozporządzenia kandydat na rozmowie kwalifikacyjnej pracodawca nie będzie mógł pozyskać innych danych na temat pracownika niż te, na których wykorzystanie się zgodził.
Pracodawca będzie zobowiązany do poinformowania pracownika o wglądzie w prywatne konta na portalach społecznościowych.
"W związku ze zmianami pracodawca będzie miał obowiązek poinformowania pracowników o takich działaniach. Niezgodne z prawem będą tego rodzaju aktywności, prowadzone bez zgody pracownika, a także wykorzystanie pozyskanych w ten sposób, niekorzystnych informacji o zatrudnionych" – podało ministerstwo.

3) RODO w zakupach internetowych
Rozporządzenie RODO gwarantuje pełną i ciągłą możliwość do wglądu i zmieny sdanych, którymi podzielił się z daną firmą, marką, sewisem. Włącznie z prośbą o przeniesienie danych do innego operatora.
Najważniejsza zmiana dotyczy profilowania, a więc zautomatyzowanej oceny użytkownika pod kątem jego zachowań na stronie, która później pozwala na lepszy dobór reklam. W ramach nowego rozporządzenia każdy klient czy użytkownik będzie miał prawo odmówić profilowania. W teorii oznacza to, że klient, który odmówi profilowania będzie odporny na reklamy butów, które dzień wcześniej oglądał e jednym z populrnych sklepów internetowych. Stanie się tak dlatego, że w momencie odmowy profilowania klient nie może mieć podłączonych kodów śledzących, które zapamiętują jego wybory.