
Stefan Witkowski
W młodości związany był z POW na terenie Rosji. Po powrocie do Polski w 1920 roku wstąpił na ochotnika do odrodzonego Wojska Polskiego. Brał udział w wojnie polsko-bolszewickiej. Studia techniczne odbył w Warszawie i Paryżu. W 1931 roku przeniósł się do Genewy, gdzie założył własną firmę Stevit, w której pracował nad stworzeniem uniwersalnego silnika, który mógłby być napędzany paliwem każdego rodzaju.
Na przełomie 1940/1941 roku nawiązał on prawdopodobnie na polecenie polskich władz podziemnych: Delegatury Rządu na Kraj i Związku Walki Zbrojnej, współpracę z niemieckim wywiadem wojskowym w zakresie rozpracowywania sytuacji na byłych wschodnich terenach Polski, zajętych po 17 września 1939 roku przez ZSRR. Komenda Główna AK oskarżyła go za to o niesubordynację i współpracę z Abwehrą i gestapo.

Kazimierz Leski
Absolwent Wydziału Budowy Okrętów Politechniki w Delft - specjalność okręty podwodne. Projektował m.in. ORP "Sępa" i ORP "Orła", budowanych w stoczni Koninklijke Maatschappij. W 1939 roku jako pilot samolotu Lublin R-XVIII F został zestrzelony przez Armię Czerwoną. Członek Muszkieterów, następnie ZWZ i AK. Zajmował się wywiadem komunikacyjnym i kontrwywiadem, a także tworzeniem szlaków kurierskich na froncie zachodnim. Między innymi jako generał wojsk technicznych, von Hallman, zdobył plany fortyfikacyjne jednego z odcinków Wału Atlantyckiego.
Walczył w powstaniu warszawskim. W 1945 roku aresztowany przez UB. W procesie I Komendy WiN sąd skazał go na 12 lat więzienia. Wyrok zmniejszono do sześciu lat. Po odbyciu kary skazany ponownie na 10 lat "za współpracę z okupantem".

Marszałek Edward Rydz-Śmigły
