1/8
Autostrada, drogi ekspresowe i krajowe – co nasz czeka w...
fot. Fot.Szymczak Krzysztof / Polska Press

Autostrada, drogi ekspresowe i krajowe – co nasz czeka w 2020 roku?

Autostrada, drogi ekspresowe i krajowe – co nasz czeka w 2020 roku? Ile kilometrów tras uda się zbudować, a ile oddać do użytku? Sprawdźcie szczegóły.

Szczegóły znajdziecie na następnych slajdach, posługując się klawiszami strzałek, myszką albo gestami


2/8
W 2020 roku kontynuowana będzie budowa trzech fragmentów...

S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ

W 2020 roku kontynuowana będzie budowa trzech fragmentów drogi ekspresowej S3 na terenie Dolnego Śląska.

20 listopada ubr. GDDKiA podpisała umowę na kontynuację odcinka S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ, o długości ok. 14,1 km. Zakończenie robót przewidziane jest w II kwartale 2021 r. Prace zrealizuje konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe (lider), Masfalt oraz Drogomex (partnerzy). Wartość umowy to ok. 228,4 mln zł.

Jest to odcinek realizowany wcześniej przez konsorcjum firm, z firmą Salini jako liderem. Mimo wielokrotnych wezwań wykonawcy do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą tego odcinka trasy.

Do wykonania pozostało ok. 25% prac przewidzianych w pierwotnym kontrakcie. Nowy wykonawca musi m.in. dokończyć budowę drogi ekspresowej (2 jezdnie po 2 pasy ruchu i pas awaryjny) oraz węzły: Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ.

Ponadto do zadań wykonawcy będzie należało dokończenie budowy 25 obiektów inżynierskich, wykonanie systemów odwodnienia i urządzeń ochrony środowiska. Wykonawca będzie musiał uzyskać również decyzję o pozwoleniu na użytkowanie i oddać trasę do ruchu.

Kolejne odcinki znajdziecie na następnych slajdach, posługując się klawiszami strzałek, myszką albo gestami

3/8
Droga ekspresowa S3 od węzła Bolków będzie miała swoją...

S3 od Bolkowa do granicy państwa

Droga ekspresowa S3 od węzła Bolków będzie miała swoją kontynuację do granicy polsko-czeskiej. W październiku 2018 roku GDDKiA podpisała umowy z wykonawcami dwóch ostatnich fragmentów trasy o łącznej długości 31,5 km na terenie Dolnego Śląska. Umowa realizowana jest w systemie projektuj i buduj.

Wykonawcy złożyli już wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Zadanie III to odcinek od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła).

Zadanie IV to odcinek od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa.

Uzyskanie decyzji na oba odcinki zakładane jest zgodnie z przepisami administracyjnymi w I połowie 2020 r.

Po otrzymaniu decyzji ZRID Wykonawcy będą mogli przystąpić do robót budowlanych. Wartość umowy na dwa odcinki to ponad 2,4 mld zł. Planowany termin zakończenia prac na obu odcinkach to II połowa 2023r.

Odcinek od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ, z najdłuższym w Polsce tunelem drążonym w skale będzie oddany do ruchu w II połowie 2023 roku, natomiast odcinek od węzła Kamienna Góra Północ do Lubawki już w II połowie 2021.

Kolejne odcinki znajdziecie na następnych slajdach, posługując się klawiszami strzałek, myszką albo gestami

4/8
A4 od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie...

Autostrada A4 - analiza wariantów rozbudowy

A4 od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad. Nie posiada pasa awaryjnego, który występuję jedynie na krótkich odcinkach, brakuje Miejsc Obsługi Podróżnych, geometria większości węzłów nie jest dostosowana do panujących standardów.

Wzrastające z roku na rok natężenie ruchu, w newralgicznych momentach sięga ponad 100 tyś. pojazdów na dobę. Wypadki, kolizje lub awarie tworzą wielokilometrowe zatory drogowe, które utrudniają kierowcom szybkie przemieszczanie się.

Rozbudowa A4 jest inwestycją priorytetową, dlatego w tym celu w grudniu 2018r. ogłoszony został przetarg na opracowanie studium korytarzowego wraz z analizą techniczno-ekonomiczno-logistyczną rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową.

Umowa z firmą projektową została podpisana w maju 2019 r., a jej zadaniem jest analiza możliwych wariantów kompleksowych działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresie bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka autostrady A4.

Projektanci w swoim opracowaniu uwzględnią również przebieg drogi ekspresowej S5 oraz drogi ekspresowej S8.

Kolejne odcinki znajdziecie na następnych slajdach, posługując się klawiszami strzałek, myszką albo gestami

Pozostały jeszcze 4 zdjęcia.

Polecamy

LOTTO SuperLIGA tenisa zmienia format. Nowe zasady w nowym sezonie

LOTTO SuperLIGA tenisa zmienia format. Nowe zasady w nowym sezonie

Porażka Biało-Czerwonych w ostatnim meczu przed MŚ elity ZDJĘCIA KIBICÓW i MECZU

Porażka Biało-Czerwonych w ostatnim meczu przed MŚ elity ZDJĘCIA KIBICÓW i MECZU

Ostatnia kadencja Putina pod znakiem wojny

Ostatnia kadencja Putina pod znakiem wojny

Zobacz również

LOTTO SuperLIGA tenisa zmienia format. Nowe zasady w nowym sezonie

LOTTO SuperLIGA tenisa zmienia format. Nowe zasady w nowym sezonie

Ostatnia kadencja Putina pod znakiem wojny

Ostatnia kadencja Putina pod znakiem wojny