
Budowa czy rozbudowa A4?
W czwartek, 23 maja GDDKiA podpisała umowę na wykonanie analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej wraz ze Studium Korytarzowym rozbudowy/budowy autostrady A4 na ok. 110 kilometrowym odcinku istniejącej autostrady od Wrocławia (granica województwa) do Krzyżowej.
Przejdź dalej przy użyciu strzałek lub gestów na ekranie.

Kiedy decyzja?
Dokumentację zrealizuje firma WYG International Sp. z o.o. z Warszawy. Wartość umowy to 1 704 780,00 zł. Wykonawca na realizację zadania ma 270 dni od dnia podpisania umowy.
Decyzja zapadnie więc najwcześniej na początku marca przyszłego roku.
Przeanalizowane zostaną co najmniej 3 warianty rozwiązań – sprawdź je na kolejnych slajdach.

Wariant 1
Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny).
Przejdź dalej przy użyciu strzałek lub gestów na ekranie.

Wariant 2
Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;
Przejdź dalej przy użyciu strzałek lub gestów na ekranie.