
Ile pieniędzy brakuje?
Niestety, te oferty znacznie przewyższają założenia urzędników:
Inspekcja przewidziała na realizację całego zadania 133 mln 210 tys. zł.
* NA AUTOSTRADĘ A2 (część I zamówienia): 55 mln 670 tys. zł,
* NA AUTOSTRADĘ A4 (część II zamówienia): 77 mln 540 tys.
A to oznacza, że o ile oferta złożona na usługi na A2 przez firmę Intertoll Construction wydaje się to zaakceptowania, to w przypadku poboru opłat na A4 rozbieżność wynosi blisko 50 milionów złotych! Co w tej sytuacji?

Co teraz z poborem opłat na odcinkach zarządzanych przez GDDKiA?
To pytanie zadaliśmy już urzędnikom z GITD i czekamy na ich odpowiedź. Nie wiadomo czy przetarg będzie unieważniony czy też powtórzony czy zapadną jeszcze jakieś inne decyzje.
Wiadomo, że czasu jest niewiele, bo już mniej niż 3 miesiące.

Kluczowa noc z 2/3 listopada
System poboru opłat zarządzany przez Kapsch Telematic Services działa do nocy z 2 na 3 listopada 2018 roku. 3 listopada w punktach poboru opłat powinni już zasiąść nowi, przeszkoleni pracownicy.
Dziś wiadomo, że usługi dla Kapsch Telematic Services przy poborze opłat świadczy aż 200 podwykonawców!
Czy inspekcji uda się przejąć tak skomplikowany organizm i doprowadzić do płynnej zmiany operatora? Może być z tym spory problem i zamieszanie z płatnościami za przejazd od 3 listopada.
O sytuacji będziemy na bieżąco informować