Celem konkursu było wyróżnienie firm które nie tylko w błyskawiczny sposób zmieniają krajobraz transformacji biznesowej, ale przede wszystkim wykorzystują innowacyjne narzędzia technologiczne i podążają za nowymi potrzebami klientów zarówno w przestrzeni publicznej jak i w świecie komercyjnym.
- Nominację do tej nagrody traktujemy jako wielkie wyróżnienie tego co do tej pory zrobiliśmy. Świat cyfrowy łączy wszystkich. Nie ma znaczenia, że AXA robi coś innego niż Eobuwie, bo można inspirować się i adaptować działania innych – powiedział Chief Claims Office AXA Polska Grzegorz Anczewski.
Na uroczystą galę Digital Excellence Awards w Ufficio Primo w Warszawie 17 października przybyło ponad 250 członków zarządów i dyrektorów czołowych polskich firm i organizacji publicznych. Gośćmi specjalnymi byli Sebastian Kulczyk i Terence Barry (performer i ekspert od storytellingu).
Faworytem i zwycięzcą w kategorii Obszaru Strategic Perspective było eobuwie.pl, które wprowadziło nowatorskie sklepy stacjonarne, w których buty można wybierać za pomocą tabletu, które również skanują rozmiar stopy.
W branży handlowej wyróżniono natomiast Rossmann, LPP i Żabka Polska. Pierwsza z tych firm została wyróżniona za swoją aplikację lojalnościową, którą pobrało już 6 milionów klientów i jest ona najpopularniejszą w Polsce.
Kolejna z nich, LPP, jest firmą posiadającą takie marki jak Reserved czy House. W swoich sklepach wprowadzili aplikację dla pracowników, która pozwala na szybsze przyjmowanie dostawy niż do tej pory.
- Jako firma modowa nie jesteśmy postrzegani w tych samych kategoriach co inni i mamy nadzieję, ze takie wydarzenia jak te to zmienią – powiedział wiceprezes zarządu LPP S.A. Jacek Kujawa.
Żabka Polska została natomiast wyróżniona nagrodą społeczności.
Wszyscy zwycięzcy konkursu:
LPP S.A.- Obszar Operational Efficiency,
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – Obszar Transformational Capabilities,
Rossmann SDP – Obszar Digital Customer Experience,
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie – Obszar Digital Capabilities,
eobuwie.pl – Obszar Strategic Perspective,
Żabka Polska – nagroda społeczności.
