
Umowa, poza przebudową istniejącego układu drogowego, sieci i infrastruktury towarzyszącej, obejmuje:
- wykonanie dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych Jaczków I po obu stronach drogi
- 13 mostów oraz wiaduktów (nad i w ciągu drogi S3) o łącznej długości 2,2 km
- 18 przejść ekologicznych - dla zwierząt i hydrologicznych
- tunele. >>

Największym wyzwanie będzie wybudowanie dwóch tuneli drogowych dwukomorowych TS26 oraz TS32. Tunel TS-26 będzie miał około 2300 m długości. Nawy główne tunelu, ze względu na duży przekrój poprzeczny, będą wykonywane metodą górniczą NATM, tj. Nową Austriacka Metoda Tunelowania. Będzie to najdłuższy tunel drogowy w Polsce drążony w skale, wykonywany tą metodą.
Wydrążenie tuneli drogowych pozwoli na przeprowadzenie drogi ekspresowej S3 przez masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich.
Ten odcinek powinien być gotowy w drugiej połowie 2023 r. >>

Obecnie w fazie prac przygotowawczych jest odcinek od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok. 15,3 km. Kolejnym etapem będzie złożenie wniosku o pozwolenie na rozpoczęcie inwestycji.

Biegnąca wzdłuż zachodniej granicy prawie 500-kilometrowa droga ekspresowa S3 to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego. Fragment europejskiej trasy E65 o łącznej długości ok. 3950 km łączącej szwedzkie Malmö z greckim Chania na Krecie.