

Gry mogą uczyć empatii
W tym brytyjskim badaniu skupiającym się na czytelnictwie wśród nastolatków (11-16 lat) wyselekcjonowano grupę młodzieży, która stwierdziła, że lubi grać na komputerze i konsoli i często spędza tak czas ( odpowiednio 96% wszystkich ankietowanych chłopców i 65% dziewcząt). Wyniki ankiet zaskoczyły brytyjskie media. Wskazywały, że gry komputerowe mogą mieć pozytywny wpływ na rozwój empatii. Aż 65% przebadanych nastolatków stwierdziło, że gry pozwalają im się poczuć, jak to jest być kimś zupełnie innym, co potrafią przełożyć na codzienne relacje.
(National Literacy Trust, sierpień 2020)

Wspólne granie na podtrzymanie relacji
Jedną z grup wyselekcjonowanych w badaniu, były dzieci, które nie lubiły czytać książek. To gry komputerowe pozwalały im poczuć się częścią wciągającej narracji (79% miało takie poczucie). Badanie wykazało również, że dzieci bardzo często grają ze swoimi przyjaciółmi i krewnymi, rozmawiając z nimi na czacie lub przez zestaw słuchawkowy, co służy podtrzymywaniu pozytywnych relacji, zwłaszcza podczas lockdownu związanego z pandemią koronawirusa.
(National Literacy Trust, sierpień 2020)

Gry i czytanie idą w parze
Badanie wskazało też, że gry komputerowe wpływają pozytywnie na umiejętność czytania ze zrozumieniem – zwłaszcza u chłopców. 79% graczy czyta coś w związku ze swoją pasją. Dla większości jest to tekst wyświetlający się w trakcie gry, ale nastolatki sięgają także po blogi, recenzje i książki na ten temat. 19% czyta fan fiction osadzonych w świecie gry. Nastolatki równie chętnie piszą na temat gier – 28% pisze instrukcje, 11% opowiadania, a 8% recenzje.