
– Większą wartość dla uczniów ma nauka stacjonarna, ale przy wzroście zakażeń po Nowym Roku, myślę, że byłoby wskazane, aby w szkołach ponadpodstawowych przedłużyć nauczanie w trybie zdalnym do ferii – mówi Elżbieta Marciniak, dyrektorka XXXVIII Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu.
Sprawdź, jakie są inne scenariusze końca nauki zdalnej w styczniu 2022 r. --->>>

Usłyszeliśmy też, że tydzień nauki bezpośredniej jest ważny dla uczniów i nauczycieli choćby ze względu na koniec semestru i wystawianie ocen. Jednak, jak powiedziała dyrektorka V LO Barbara Płotkowiak, szkoła ze względu na doświadczenia ma wypracowany system działania w trybie online łącznie z zamykaniem semestru.
Sprawdź, jakie są inne scenariusze końca nauki zdalnej w styczniu 2022 r. --->>>

10 stycznia nie tylko oznacza powrót do uczenia w murach szkół, ale jest także kluczową datą dla młodzieży ze szkół zawodowych.
– Decyzja o wprowadzeniu nauki zdalnej odgórnie nie jest dobra. Bezpośredni kontakt z rówieśnikami i nauczycielami jest bardzo ważny, tym bardziej że od 10 stycznia rozpoczynają się egzaminy zawodowe. Zabranie tych kilku dni nauki stacjonarnej maturzystom jest dla nich bardzo ważne – zwrócił uwagę Jerzy Małecki, dyrektor Zespołu Szkół Łączności w Poznaniu.
Podczas rozmowy wspomniał również, że forma zdalna powinna zostać wprowadzona tylko miejscami – tam, gdzie sytuacja epidemiologiczna jest najgorsza.