5 z 15
W rozmowach pojawiała się również tajemnicza postać...
fot. Piotr Smoliński

W rozmowach pojawiała się również tajemnicza postać „kierownika”, z którym Jan Kulczyk miał mieć dobre relacje. W kuluarach mówiło się, że może chodzić o samego Donalda Tuska. Kulczyk pytał Wawrzynowicza, czy jedna z osób wie o jego kontaktach z „kierownikiem”.

- „Myślę, że nie. Kompletnie. Znaczy on bardzo dba o to, żeby to było hermetyczne (…) Niech dalej żyje w przeświadczeniu, że ci załatwi to tutaj. Znaczy i tak myślę, że to dużo. Wiesz, ja mam kontakt z kierownikiem, on jest bardzo często w poniedziałek w samolocie z Gdańska” - odpowiedział Wawrzynowicz.

Przejdź do następnego slajdu ------>

6 z 15
To jedna z najbardziej kontrowersyjnych i tajemniczych umów...
fot. Piotr Smoliński

To jedna z najbardziej kontrowersyjnych i tajemniczych umów podpisanych przez prywatnego biznesmena z państwem polskim. Umowa na budowę autostrady A2 wciąż jest tajna i raczej nie zostanie ujawniona. A to dzięki niej spółka zarządzająca odcinkiem A2 od Świecka przez Nowy Tomyśla, aż do Konina może wciąż podnosić ceny opłat. Przypomnijmy, że od początku tego roku wzrosły ceny za przejazd 150-kilometrowym odcinkiem z Nowego Tomyśla do Konina. Teraz trzeba zapłacić za to 60 zł.

Przejdź do następnego slajdu ------>

7 z 15
Umowa koncesyjna między państwem polskim a Autostradą...

Umowa koncesyjna między państwem polskim a Autostradą Wielkopolską została podpisana w 1997 roku. Do dzisiaj jej treść jest jednak owiana tajemnicą. Dokument, który 20 lat temu podpisali z rządem przedstawiciele Autostrady Wielkopolskiej, pozostaje bowiem tajny, zaś jego zawartość nigdy nie została ujawniona. A to właśnie na jego mocy, rozpoczęła się budowa autostrady, której historia sięga jeszcze początków lat 90. Sama spółka Autostrada Wielkopolska została bowiem założona w listopadzie 1992 roku z inicjatywy Jana Kulczyka. W połowie lat 90. stanęła do walki o koncesję na budowę autostrady A2. Już wtedy było wiadomo, że droga nie zostanie wybudowana z pieniędzy publicznych, ale na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Przejdź do następnego slajdu ------>

8 z 15
Kontrowersji nie brakowało w przypadku działań rządu Jerzego...
fot. Grzegorz Dembiński

Kontrowersji nie brakowało w przypadku działań rządu Jerzego Buzka, który zasłynął przede wszystkim z udzielenia w 2001 roku spółce Autostrada Wielkopolska gwarancji na pożyczkę 267 mln euro. Była to największa gwarancja udzielona przez rząd prywatnemu przedsiębiorcy.

Przejdź do następnego slajdu ------>

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Ten kolor paznokci jest obłędny. Poproś o niego swoją manicurzystkę

Ten kolor paznokci jest obłędny. Poproś o niego swoją manicurzystkę

Oto celebrytki, które skradły serce Barona. Jest ich całkiem sporo

Oto celebrytki, które skradły serce Barona. Jest ich całkiem sporo

Grecki dom lidera „Wilków”. Możesz wynająć go i mieć niezapomniane wakacje

Grecki dom lidera „Wilków”. Możesz wynająć go i mieć niezapomniane wakacje

Zobacz również

Nie zabieraj ptasich dzieci! Sprawdź, co zrobić z podlotem

Nie zabieraj ptasich dzieci! Sprawdź, co zrobić z podlotem

Oto celebrytki, które skradły serce Barona. Jest ich całkiem sporo

Oto celebrytki, które skradły serce Barona. Jest ich całkiem sporo