
Matura rozszerzona z języka polskiego
Matura rozszerzona z polskiego trwa 210 minut. Składa się ona tylko z jednego zadania, które polega na napisaniu wypracowania.
Zdający ma do wyboru dwa tematy, decyduje się na jeden z nich, a następnie pisze wypracowanie zawierające minimum 500 wyrazów. Można za nie otrzymać maksymalnie 35 punktów. Maturzysta musi odwołać się do lektur/utworów/kontekstów zawartych w poleceniu, a więc:
[lista]
[*]wybranej lektur obowiązkowej lub podanej lektury obowiązkowej;
[*]utworów literackich z dwóch różnych epok;
[*]wybranego kontekstu.
[/lista]
Wśród lektur znaleźli się „Szewcy”. „Ale leciał freestyle na tym polskim”, „Pisałam pierwszy temat, bo nie przerabialiśmy jeszcze Szewców”, „Absurd to ta matura” – pisali uczniowie po wyjściu z sali egzaminacyjnej.
Tematy na maturze rozszerzonej z polskiego brzmiały:
Temat 1: Rozważ sposoby i funkcje demitologizacji w dziełach literackich (odwołanie do wybranej lektury obowiązkowej, innych utworów literackich z dwóch różnych epok, wybranego kontekstu).
Temat 2: Absurd jako kategoria estetyczna. Rozważ sposoby kreacji absurdu w dziełach literackich. Punktem wyjścia do rozważań uczyć fragment tekstu Józefa Leszka Krakowiaka (odwołanie do „Szewców” Witkiewicza, innych utworów literackich z dwóch różnych epok i wybranego kontekstu).

Matura z chemii z Nową Erą
We wtorek, 9 stycznia o godz. 14.00 odbyła się matura rozszerzona z chemii z Nową Erą. Uczniowie mieli 180 minut na rozwiązanie zadań. Liczba punktów do zdobycia wynosi 60.

Matura z matematyki na poziomie rozszerzonym
Uczniowie do matury próbnej z matematyki na poziomie rozszerzonym przystąpili w środę, 10 stycznia o godz. 9.00. Na rozwiązanie zadań mieli 180 minut.
Zasadniczo maturzyści nie byli zadowoleni z tego, jak poszedł im ten egzamin. „Co to było ta matma?”, „zrobiłem ze dwa zadania”, „Chyba się popłaczę” – pisali uczniowie.

Matura z WOS-u
Z kolei 10 stycznia o godz. 14.00 odbędzie się matura rozszerzona z WOS-u. Egzamin trwa 180 minut.
„Może ten WOS nie byłby taki najgorszy, gdybym umiała geopolitykę”, „Będzie albo ok albo najgorzej”, „Było porównanie roli prezydenta Polski i Niemiec” – pisali uczniowie po opuszczeniu sali egzaminacyjnej.