Spis treści
W obecnych czasach powszechnej cyfryzacji i technologii mobilnych nikt nie wyobraża już sobie funkcjonowania bez nieodłącznego smartfona. Te kieszonkowe centra danych i komunikacji występują pod postacią różnych modeli, ale zdecydowana większość obecnych na rynku światowym urządzeń tego typu działa w oparciu o system operacyjny Android. Należący do firmy Google system jest przy tym systematycznie rozwijany, a obecnie oczekujemy na wprowadzenie jego kolejnej wersji. Ma ona przynieść użytkownikom wile ciekawych zmian, ale niedawno ogłoszona funkcja stanie się prawdopodobnie jedną z ulubionych przez ludzi.
Android 14 oraz przydatne zmiany
Obecnie testowany jest oprogramowanie Android 14, a wraz z nim sporo nowych, a przy tym bardzo przydatnych funkcji. Wśród opcji poprawiających optymalizację i bezpieczeństwo znajdziemy bowiem m.in. takie, które wykorzystują sztuczną inteligencję. To jednak nie wszystko, ponieważ jesteśmy systematycznie informowani o kolejnych zmianach, które wprowadzi nowa wersja Androida.
Wśród najnowszych informacji na ten temat znalazła się obecnie jednak wyjątkowa „perełka”. Chodzi bowiem o funkcję, którą nie pogardzi żaden użytkownik urządzeń z systemem Android. Dlaczego? Ponieważ dotyczy irytujących reklam.
Android i reklamy pełnoekranowe
Prawda jest taka, że korzystając obecnie z dobroci Internetu, w tym serwisów internetowych oraz aplikacji mobilnych, właściwie nie sposób obronić się przed wszędobylskimi reklamami. Trzeba przy tym przyznać, iż choć wyskakujące okienka reklamowe potrafią uprzykrzyć życie, to pełnoekranowe reklamy są w tym przypadku wyjątkowo irytujące. Wszystko przez to, iż przesłaniają cały ekran naszego urządzenia, wymuszając na nas reakcję i nie pozwalając na zignorowanie reklamy. Na szczęście, wkrótce problem ma zniknąć, a przynajmniej znacznie się zmniejszyć, właśnie za sprawą Android 14. Nie wiadomo przy tym kiedy dokładnie zadebiutuje nowa wersja oprogramowania, ale ma to nastąpić jeszcze w tym roku, a niektórzy użytkownicy mogą już je testować.
Jak poinformowano, wraz z Android 14 zostanie wprowadzona możliwość zablokowania pełnoekranowych reklam w przypadku aplikacji mobilnych. Będziemy to mogli zmienić w ustawieniach naszego smartfona za pomocą opcji o nazwie USE_FULL_SCREEN_INTENT. To jednak nie wszystko, ponieważ będziemy mogli ustawić to rozwiązanie „odgórnie”, ale przy tym rotować przyznawaniem pozwoleń na taką opcję w zależności od wybranych programów.
Poza udostępnieniem funkcji blokowania pełnoekranowych reklam na Android, Google zamierza także w późniejszym czasie wprowadzić także stosowane zmiany w swoim sklepie Google Play. Spowodują one, że zezwolenie na wyskakujące reklamy nie będzie już wprowadzone domyślnie w ramach akceptowanego przez użytkownika regulaminu. To łącznie spowoduje, że choć częściowo będziemy mogli chronić się przed tym irytującym zjawiskiem, co z pewnością doceni każdy użytkownik smartfona.
Sprawdź też: