
FSO Polonez 3-drzwiowy i Coupe
Wersja 3d weszła do produkcji niedługo po pięciodrzwiowej, w każdym bądź razie uwzględniono ją już w instrukcji obsługi Poloneza z 1978 roku. Trzydrzwiowy Polonez miał dłuższe drzwi boczne, ale też standardowy tylny spoiler i silniki o innej specyfikacji, w tym wzmocniony 1.5 o mocy 81 KM. Produkcji zaprzestano w 1981 roku prawdopodobnie ze względu na niewielkie zainteresowanie. W 1983 roku powrócono do pomysłu, tym razem z taśm zjechała limitowana seria Poloneza Coupe. Od wersji trzydrzwiowej różnił się bocznymi oknami, szerszym słupkiem B oraz pasem przednim, który został wykorzystany przy modernizacji Poloneza w 1986 roku. Nie jest znana dokładna liczba wyprodukowanych trzydrzwiowych Polonezów.

VAZ 2106
Model 2106 za naszą wschodnią granicą nazywany był „szóstką”, od ostatniej cyfry niezbyt wygodnego i zrozumiałego kodu fabrycznego. W Polsce znamy ją po prostu jako Ładę 1300/1500/1600. Pojawiła się w 1975 roku jako rozwinięcie najbardziej luksusowej odmiany oznaczonej jako 2103. Przód początkowo pozostał identyczny jak w „trójce” z podwójnymi reflektorami, które w Fiacie 125p od początku były standardem. Zupełnie nowy był pas tylny z dużymi lampami zespolonymi zastępującymi wąskie lampy znane jeszcze z Fiata 124.

VAZ 2106
Szóstka zasługuje na wyróżnienie wśród wielu odmian Łady właśnie ze względów estetycznych. Jest najbardziej „obsypaną” chromem wersją, a do tego w swoim czasie była jednocześnie najbardziej prestiżowym produktem fabryki w Togliatti. Jej kariera jest godna podziwu, bo pomimo pojawienia się 2105 w 1980 roku i 2107 dwa lata później jej sprzedaż była na tyle znacząca, że produkcji zaprzestano dopiero w 2005 roku. Niestety warte uwagi są jedynie egzemplarze z początku produkcji, bowiem w późniejszym okresie 2106 została zepchnięta z piedestału przez nowsze modele, a co za tym idzie utraciła zarówno bogactwo wyposażenia, jak i ozdób nadwozia.