13 z 16
Wersja 3d weszła do produkcji niedługo po pięciodrzwiowej, w...

FSO Polonez 3-drzwiowy i Coupe

Wersja 3d weszła do produkcji niedługo po pięciodrzwiowej, w każdym bądź razie uwzględniono ją już w instrukcji obsługi Poloneza z 1978 roku. Trzydrzwiowy Polonez miał dłuższe drzwi boczne, ale też standardowy tylny spoiler i silniki o innej specyfikacji, w tym wzmocniony 1.5 o mocy 81 KM. Produkcji zaprzestano w 1981 roku prawdopodobnie ze względu na niewielkie zainteresowanie. W 1983 roku powrócono do pomysłu, tym razem z taśm zjechała limitowana seria Poloneza Coupe. Od wersji trzydrzwiowej różnił się bocznymi oknami, szerszym słupkiem B oraz pasem przednim, który został wykorzystany przy modernizacji Poloneza w 1986 roku. Nie jest znana dokładna liczba wyprodukowanych trzydrzwiowych Polonezów.

14 z 16
Model 2106 za naszą wschodnią granicą nazywany był...

VAZ 2106

Model 2106 za naszą wschodnią granicą nazywany był „szóstką”, od ostatniej cyfry niezbyt wygodnego i zrozumiałego kodu fabrycznego. W Polsce znamy ją po prostu jako Ładę 1300/1500/1600. Pojawiła się w 1975 roku jako rozwinięcie najbardziej luksusowej odmiany oznaczonej jako 2103. Przód początkowo pozostał identyczny jak w „trójce” z podwójnymi reflektorami, które w Fiacie 125p od początku były standardem. Zupełnie nowy był pas tylny z dużymi lampami zespolonymi zastępującymi wąskie lampy znane jeszcze z Fiata 124.

15 z 16
Szóstka zasługuje na wyróżnienie wśród wielu odmian Łady...

VAZ 2106

Szóstka zasługuje na wyróżnienie wśród wielu odmian Łady właśnie ze względów estetycznych. Jest najbardziej „obsypaną” chromem wersją, a do tego w swoim czasie była jednocześnie najbardziej prestiżowym produktem fabryki w Togliatti. Jej kariera jest godna podziwu, bo pomimo pojawienia się 2105 w 1980 roku i 2107 dwa lata później jej sprzedaż była na tyle znacząca, że produkcji zaprzestano dopiero w 2005 roku. Niestety warte uwagi są jedynie egzemplarze z początku produkcji, bowiem w późniejszym okresie 2106 została zepchnięta z piedestału przez nowsze modele, a co za tym idzie utraciła zarówno bogactwo wyposażenia, jak i ozdób nadwozia.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Tak powinny wyglądać postacie z Władcy Pierścieni zgodnie z książkowym opisem

Tak powinny wyglądać postacie z Władcy Pierścieni zgodnie z książkowym opisem

Ogromna inwestycja w Opolu. Amerykanie zainwestują u nas ponad 5 miliardów złotych

Ogromna inwestycja w Opolu. Amerykanie zainwestują u nas ponad 5 miliardów złotych

Polecamy

Dramat pod Krakowem. Nocny wypadek pojazdu. Auto spłonęło, w ogniu zginął kierowca

Dramat pod Krakowem. Nocny wypadek pojazdu. Auto spłonęło, w ogniu zginął kierowca

Szok i niedowierzanie: Ancelotti ponownie w rozterce. Obrigado, Brazil!

Szok i niedowierzanie: Ancelotti ponownie w rozterce. Obrigado, Brazil!

Lewandowski z cygarem, dym nad Szczęsnym. Tak Polacy świętowali triumf Barcelony

Lewandowski z cygarem, dym nad Szczęsnym. Tak Polacy świętowali triumf Barcelony