
Nissan Maxima (2000-2004)
Kupując Maximę można sobie sprawić nie odrobinę, ale całą masę luksusu, choć nie w tak prestiżowym wydaniu, jak przy niemieckich markach. Ekskluzywny styl auta idzie w parze z wyjątkowo niską awaryjnością. W tym modelu nie występują żadne typowe niedomagania, a jakiekolwiek awarie to rzadkość. W ofercie silników nie ma turbodiesla, dlatego wybór sprowadza się albo do słabszego, ale oszczędniejszego dwulitrowca, albo do mocnej, ale paliwożernej wersji trzylitrowej.

BMW Z3 (1996 – 2002)
Model Z3, wysoko notowany w rankingach niezawodności, jest pierwszym autem bawarskiego koncernu produkowanym w Stanach Zjednoczonych. Na dodatek wystąpił w fimie „Goldeneye” u boku słynnego agenta 007. Z3 to samochód elegancki i stylowy, bardzo nowoczesny od strony technicznej i dynamiczny. Tylko w najsłabszej, 118-konnej wersji przyśpieszenie do setki zabiera mu ponad 10 s. Mocniejsze odmiany robią to w mniej niż 9 s (najmocniejsza w 5,3 s).

Volkswagen Golf V (2003-2008)
Niezawodność auta, w połączeniu z nowoczesnością konstrukcji i wysokim poziomem technologicznym czyni kompaktowe auto VW atrakcyjnym. Duży wybór jednostek napędowych to zaleta Golfa V, jednak nie wszystkie są godne polecenia. Niektóre silniki benzynowe są skomplikowane, a przez to drogie w obsłudze. Z kolei niektóre turbodiesle są na bakier z niezawodnością. Lepiej pozostać przy prostych i sprawdzonych silnikach benzynowych 1.4 i 1.6 oraz turbodieslu 1.9 TDI.

Toyota Corolla (2001-2007)
W IX gen. Corolla połączyła niezawodność z atrakcyjnym wyglądem. Stylizacja nie rzuca na kolana,ale jest sporo atrakcyjniejsza niż u poprzedników. Na urodzie zyskało też wnętrze,poprawiła się również jakość wykończenia. Komu zależy na najmniejszej awaryjności powinien wybrać benzynowy silnik 1.4 lub 1.6. Turbodiesel 2.0 D-4D również nie sprawia na co dzień większych kłopotów, ale w jego przypadku trzeba liczyć się z pewnymi niedomaganiami przy większych przebiegach